میلیونر شدن جالب دختری که از مرگ، جان سالم به در برد

۱۳۹۵/۰۴/۱۲ - ۰۸:۱۲:۵۴
کد خبر: ۴۲۵۲۸۶
ملاله یوسف‌زی، دانش‌آموز پاکستانی و فعال در زمنیه حق تحصیل که از عملیات ترور شبه‌نظامیان طالبان جان سالم به در برد، کمتر از ۴ سال از حادثه، به جمع میلیونرهای جهان پیوست. عامل این ثروت هم فروش کتاب خاطراتش و سخنرانی‌هایش در محافل جهانی است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، ملاله یوسف‌زی، کم سن‌و سال‌ترین برنده جایزه نوبل صلح است. شهرت او با نجاتش از عملیات ترور شبه‌نظامیان طالبان آغاز شد.

شبه‌نظامیان اکتبر ۲۰۱۲ تلاش کردند او را در اتوبوس مدرسه‌اش بکشند؛ اما زنده ماندنش باعث شد دفاعش را از حق تحصیل دختران ادامه دهد.

ملاله برای درمان به بریتانیا منتقل شد، جایی که اکنون محل زندگی او است. محافل جهانی به طور مرتب او را برای سخنرانی فرا می‌خوانند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، او برای هر سخنرانی، ۱۵۲ هزار دلار دریافت می‌کند.
582667_390

سخنگوی انتشارات نلسون بوک ریسرچ هم می‌گوید که کتاب «من ملاله هستم» که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، بیش از ۲۸۷ هزار نسخه در بریتانیا فروخت که قیمت آن به حدود ۲.۲ میلیون پوند انگلیس (۳میلیون دلار) رسید. بیش از ۱.۸ میلیون نسخه هم در سطج جهان فروخته شد.

ملاله همچنین صندوقی برای حمایت از برنامه‌های آموزش دختران در کشورهای توسعه یافته تاسیس کرد. خانواده‌اش هم شرکتی برای حمایت از حقوق خصوصی‌اش تاسیس کرد که ارزش آن ۱۸۷ میلیون پوند انگلیس برآورد می‌شود.

پیشتر ملاله در کنفرانسی در لندن از کشورهای جهان خواست ۱.۴ میلیارد دلار برای آموزش کودکان سوریه اختصاص دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز