مراحل مضحک عضویت در داعش

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۱۷:۰۰:۰۸
کد خبر: ۴۳۰۴۴۸
مراحل مضحک عضویت در داعش
هر فردی که می‌خواهد به عضویت داعش درآید باید پیرو مذهب داعش باشد یا به اصطلاح داعشی‌ها از مذهب خود توبه کرده و به آئین آنها ایمان بیاورد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ دفتر اطلاع رسانی داعش در شهر الرقه سوریه، فیلمی تبلیغاتی با نام داستان یک فراخوانی منتشر کرد که درآن داستان پیوستن یک عضو جدید به این گروه را روایت می‌شود.
پایگاه مصری البوابه درگزارشی اعلام کرد ویدئوی داعش از بحران انسانی سوریه، کشته شدن شماری زیاد از زنان، مردان و کودکان و آوارگی بسیاری از آنان بهره‌برداری کرده و نشان می‌دهد که این مساله یکی از انگیزه‌های جوانان برای ملحق شدن به این گروه و جنگ با کسانی به شمار می‌آید که داعش مدعی است آنان عامل بحران در سوریه‌اند.
دراین ویدئو، حکایت جوانی بیست ساله به نام محمد به تصویر کشیده می‌شود که بر پایه ادعاهای داعش، تحت تاثیر بحران در کشورش قرار گرفته و تصمیم گرفته است که با انجام فریضه جهاد حقوق خود را باز پس گیرد. این فیلم نشان می‌دهد که محمد ابتدا با یکی از نمایندگان داعش در مساجد دیدار می‌کند و این شخص، وی را به مکانی موسوم به دفتر عضویت معرفی می‌کند. در دفتر عضویت، فرد مسئول، پرونده‌ مخصوص او را باز می‌کند تا شخص اطلاعات خصوصی خود را در آن وارد کند.

در ادامه، محمد برای فراگرفتن آموزه‌های دینی خاص این گروه و دستورات شرعی آن به مرکز دینی منتقل می‌شود. مذهب اصلی داعش سلفی‌گری تکفیری است، یعنی هر که با ماست دوست ما و هرکه با ما نیست دشمن ما و ملحد است. سَلَفی به گروهی از مسلمانان اهل سنت گفته می‌شود که به دین اسلام تمسک جسته و خود را پیرو سلف صالح می‌دانند و در عمل و اعتقادات خود از پیامبر اسلام، صحابه و تابعین تبعیت می‌کنند. 
در دیدگاه جهادگرایی سلفی، شیعیان نه تنها مسلمان نیستند، بلکه مهدورالدم بوده و ریختن خونشان واجب است. 
سلفی‌ها ادعا می‌کنند که تنها قرآن و سنت را منابع احکام و تصمیمات خود می‌دانند. سلفی‌گری دو رکن اساسی دارد: یکی بازگشت به شیوهٔ زندگی و مرام سلف صالح و در نهایت سنت حجاز و به خصوص سنت اهل مدینه در ۱۴۰۰ سال پیش، و دوم مبارزه با بدعت، یعنی هر چیزی که سلفی‌ها جدید و خلاف سنت می‌دانند. سلفی‌های معاصر بر معنی خاصی از توحید تأکید زیادی دارند که باعث می‌شود افراد بسیاری نامعتقد به آن تلقی گردند. ابن تیمیه، ابن قیم الجوزیه، محمد بن عبدالوهاب و ابن عثیمین از بزرگان سلفی‌گری و پیشروان داعش هستند.

هر فردی که می‌خواهد به عضویت داعش درآید باید پیرو مذهب خودساخته داعش باشد یا به اصطلاح داعشی‌ها از مذهب خود توبه کرده و به آئین آنها ایمان بیاورد که این روند با برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی صورت می‌پذیرد. 


بیعت کردن با ابوبکر البغدادی 
‎بیعت از لحاظ لغوی شناختن خلافت و یا پادشاهی کسی می‌باشد. همچنین به معنی پیمان بستن به منظور اطاعت از کسی است. در تاریخ اسلام مرسوم بودکه هر کسی که با خلیفه یا حضرت محمد پیمان می‌بست دست خود را در دست او می‌گذاشت. می‌گویند هنگام فتح مکه بعد از اینکه پیغمبر با مردان بیعت نمود برای بیعت با زنان دست خود را در قدح آب فرو برد و زنان نیز به همین ترتیب دست خود را در قدح آب فرو بردند و به این ترتیب محمد با زنان نیز بیعت نمود.
افرادی که کلاس‌های آموزشی داعش را با موفقیت به پایان برسانند، به مرحله بیعت با ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش می‌رسند. این افراد به صورت مستقیم با البغدادی بیعت نمی‌کنند، بلکه با فرماندهان و فرستادگان او بیعت می‌کنند.

 

مرکز نظامی داعش 
عضو جدید داعش پس از شست و سوی کامل مغزی توسط مفتی‌های داعش و قبولی در آزمون کتبی این گروه به پادگان‌های نظامی داعش که اغلب آنها در موصل، رقه و ننگرهار است فرستاده می‌شود. سپس در زمینه استفاده از سلاح، درگیری‌های فیزیکی و نحوه اجرای عملیات انتحاری و انغماسی آموزش می‌بیند و به یکی از گردان‌های داعش از جمله گردان‌های ویژه، گردان انتحاری‌ها، گردان انغماسی‌ها، گردان کودکان خلیفه و یا گردان جهاد نکاح می‌پیوندند. پس از آن، وارد مرحله عملی می‌شود که داعش آن را حضور در میدان می‌نامد.


چرا افراد به گروه تروریستی داعش ملحق می‌شوند 
گروه داعش در سال‌های اخیر توانسته است نیروهای زیادی را از ده‌ها ملیت مختلف جذب کند، نیروهایی که از پنج قاره دنیا خودشان را به عراق و سوریه رساندند تا به عضویت گروه داعش در بیایند. چگونه یک گروه توانسته است که از این همه کشور، عضو جذب کند؟ چرا افرادی زندگی در اروپا و آمریکا را رها می‌کنند و به سوریه و عراق می‌آیند تا در یک شرایط سخت بجنگند و همکیشان خود را ذبح کنند؟


تأکید بر حکومت اسلامی!!! 
بسیاری مسلمانان در کشورهای اسلامی و عربی، یکی از مهم‌ترین دلایل مشکلات امروز مسلمانان را از بین رفتن خلافت اسلامی و تشکیل حکومت‌های مستبد و غیر اسلامی در کشورهای اسلامی می‌دانند، برای این گونه افراد تشکیل یک دولت اسلامی راه نجات از مشکلات امروز و مقدمه شروع دوران طلایی تمدن اسلامی است.
داعش با توجه به علاقه مسلمانان به تشکیل دولت اسلامی، یکی از مهمترین برنامه‌های خود را تشکیل یک دولت اسلامی بزرگ اعلام کرده است، داعش حتی برای این که مصمم بودن خود را در این زمینه نشان دهد، سال‌ها پیش نام خودش را از القاعده عراق به دولت اسلامی عراق تغییر داد.
داعش برای این که دغدغه خودش را برای تشکیل دولت اسلامی و اجرای حدود دینی به نمایش بگذارد، سریعا بعد از اشغال هر منطقه، برقراری حکومت اسلامی را در آن منطقه اعلام می‌کند و به نام اجرای حدود، شروع به اعدام و شلاق زدن مخالفین خود می‌کند. امروز در سوریه تنها گروه‌های داعش و جبهه‌النصره هستند که صریحا هدف خود را از مبارزه، برقراری دولت اسلامی در این کشور اعلام می‌کنند، به همین دلیل بسیاری از تروریست‌ها غیر سوری، جذب این دو گروه می‌شوند.


تاکید بر از بین بردن مرزها بین دولت‌های اسلامی 
بخش زیادی از مردم کشورهای عربی مسلمان، یکی از دلایل افول قدرت کشورهای اسلامی را به دلیل اجرای قرارداد سایس پیکو پس از جنگ جهانی اول می‌دانند، قرادادی که کشورهای عربی مسلمان را به کشورهای کوچک تجزیه کرد و بین این کشورها مرز ایجاد کرد، لذا شعار از بین بردن مرزها و ایجاد یک خلافت اسلامی واحد می‌تواند افراد بسیاری را از کشورهای عربی مسلمان جذب کند.
داعش در همین راستا ادعا کرده است که که به دنبال برداشتن مرزها و ایجاد یک خلافت اسلامی واحد در سرزمین‌های اسلامی است و برای دادن جنبه عملی به این شعار گستره فعالیتش را از سوریه به عراق  گسترش داد و سوریه و عراق را یک سرزمین واحد خواند. داعش همچنین پس از اشغال بخشی از کشور عراق به سرعت خاکریزهای و موانع مرزی بین دو کشور عراق و سوریه را از بین برد و اعلام کرد که این کارش قدم اول برای از بین بردن مرزها بین تمام کشورهای اسلامی است.


سرمایه‌گذاری بر روی کودکان و نوجوانان 
یکی از برنامه‌های داعش در ابتدای ورودش به سوریه، برگزاری دوره‌های دینی برای کودکان و جوانان بود تا بتواند از این طریق کودکان و نوجوان را جذب خود کند، داعش پس از اتمام این دوره‌های دینی، بسیاری از شرکت‌کنندگان را به اردوگاه‌های آموزشی نظامی برد تا پس از آموزش، آنها را در درگیری‌ها به کار بگیرد.
90درصد نوجوانان و جوانان داعشی به عشق به دست‌آوردن حوری عملیات انتحاری انجام می‌دهند 
داعش پس از جذب کودکان و نوجوانان پرانرژی به آنها مسئولیت‌هایی را می‌دهند، داعش پس از شست‌وشوی مغزی کودکان و نوجوانان، آنها را در عملیات‌های مختلف از جمله عملیات‌های انتحاری به کار می‌گیرد. کودکان و نوجوانانی که از سنین پایین عضو گروه داعش شده‌اند، به این گروه وفادارتر هستند، چون آنها همه وجود خودشان را جزئی از گروه داعش می‌دانند و نیز این کودکان مبلغان خوبی برای این گروه هستند.


جذب ریش‌سفیدان عشائر سوریه و عراق 
یکی از ترفندهای داعش، جذب اشخاص متنفذ عشائر در سوریه و عراق است تا به دنبال جذب این افراد متنفذ، باقی افراد آن عشیره هم به داعش بپوندند، داعش کمک‌های مالی زیادی را به رهبران عشائر سوریه و عراق می‌کند تا آنها با نیروهایشان به داعش بپیوندند، داعش همچنین از اختلافات بین عشائر مختلف استفاده می‌کند تا یک عشیره به دلیل کینه از یک عشیره دیگر، به خود جذب کند.


پخش فیلم از عملیات‌ها 
داعش تلاش کرده است که عملیات‌های نظامی خود را به صورت کامل فیلم‌برداری کند، داعش این فیلم‌ها را با یک تدوین حرفه‌ای در اینترنت منتشر می‌کند، انتشار فیلم‌های عملیات‌های بزرگ و موفق داعش در عراق و سوریه که با سرودهای جهادی همراه است، باعث جذب افراد بسیاری به داعش شده است.
داعش در تبلیغات ویدیویی‌اش بر نیروهای غیر سوری تاکید زیادی می‌کند و واحد تبلیغاتی داعش، مصاحبه‌های بسیاری را با با اعضای غیرسوری گروه داعش می‌کند تا آنها، مسلمانان دیگر را به پیوستن به داعش تشویق کنند.

 

داعش ساختاری مرکب 

پژوهش‌های علمی بر این امر تاکید دارند که یک گروهک تروریستی 5 ویژگی را نهفته دارد: قهرگرا (در اینجا به معنای زور و اجبار است)، خودشیفته، وسواسی، اسکیزوفرنی و مخالف و دشمن جامعه است. در این بین قهر و جبرگرایی بیش از خصوصیات دیگر برای اجتماع خطرناک به نظر می‌رسد، چراکه افراد دارای چنین شخصیتی بر این باورند که تحت ظلم و تبعیض قرار گرفته‌ و اعتقاد دارند، حق و حقوق آنها غصب شده است و همین وی را آماده مبارزه و جنگ برای به دست آوردن آنها می‌کند، بنابراین چنین افرادی هرگونه زندگی مسالمت آمیز و جمعی را بدلیل ویژگی‌های خصمانه‌ای که در خود دارند، رد می‌کنند و موجب شکل‌گیری و نشو و نمای اعتقادات و باورهای موهوم نزد آنها می‌شود، به گونه‌ای که این اعتقادات و باورهای موهوم نزد آنها به حقیقتی غیر قابل انکار تبدیل می‌شود.
این افراد خود را بر حق و دیگران را باطل می‌داند، به همین دلیل اوست که باید قدرت حاکم باشد، تا در کنار دیگر خصوصیات ذکر شده و از بین رفتن افکار و اندیشه‌هایی همچون انعطاف پذیر و روشنگری و تسلط افکار و اندیشه‌های انتحاری، هرگونه احساس پشیمانی و ندامت یا گناه هنگام آسیب رساندن به دیگران در آنها از بین برود. شخصیت داعشی، شخصیتی است که خصوصیات فوق را در خود دارد تا از هر ابزار و وسیله‌ای برای تحقق اهداف خویش از جمله کودکان استفاده کند.


و اما کلام آخر 
در ده سال فعالیت گروه داعش، این گروه‌ ضربه‌های زیادی خورده است و بسیاری از سرکردگانش کشته شدند، اما باز هم این گروه به فعالیت خود ادامه می‌دهد، به نظر می‌رسد که علاوه بر برخورد فیزیکی با این گروه، باید به دنبال خشکاندن راه‌های جذب این گروه باشیم و تفکرات این گروه هدف بگیریم، چون تفکرات گروه داعش خطرناک‌تر از اعضای این گروه است و این تفکرات گروه داعش است که ادامه حیات این گروه را تضمین می‌کند.
باید این نکته را در نظر گرفت که علمای مسلمانان اتفاق نظر دارند که اقامات داعش مغایر با اسلام و روش پیامبر (ص) است و استفاده گروه داعش از مهر پیامبر (ص) به هدف نفوذ به درون جوامع اسلامی صورت گرفته است و اقدامات این گروه چیزی جز خدشه وارد کردن به میراث نبوی و اهانت تاریخی بزرگ نیست، زیرا اسلام دین محبت و صلح و انسانیت است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز