وقتی همسرترامپ از همسر اوباما دزدی کرد!

۱۳۹۵/۰۴/۲۹ - ۱۹:۰۱:۳۲
کد خبر: ۴۳۴۲۱۵
وقتی همسرترامپ از همسر اوباما دزدی کرد!
ستاد تبلیغاتی ترامپ نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد هیچ سرقتی از سخنرانی میشل اوباما انجام نشده است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، شب گذشته (دوشنبه) قرار بود شب بزرگ دونالد ترامپ،‌ نامزد حزب جمهوری‌خواه آمریکا، در کنوانسیون حزبی باشد اما خبرنگاران به زودی آن را تبدیل به کابوسی برای وی کردند.بخشی از سخنرانی شب گذشته ملانیا ترامپ در کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان شباهتی عجیب به عباراتی داشت که میشل اوباما، هشت سال قبل،‌ به عنوان همسر نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری 2009 بیان کرده بود.

خبرنگاری به نام جرت هیل برای اولین بار به سرقت سخنرانی میشل در توئیتر اشاره کرد. بخشی از سخنرانی همسر ترامپ که طی آن وی درباره ارزش‌های خانوادگی صحبت می‌کند عمدتا همان کلماتی است که میشل اوباما در سال 2008 در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در دنور به زبان راند.

 وقتی زن ترامپ از زن اوباما دزدی کرد

سخنرانی ملانیا ترامپ:

«از سنین کودکی، والدین من ارزش‌هایی را به من منتقل کردند مبنی بر اینکه برای آنچه در زندگی می‌خواهید کار می‌کنید، اینکه کلام شما قول شماست، آنچه می‌گویید را انجام می‌دهید و به قول‌تان پایبند می‌مانید، اینکه با مردم با احترام رفتار می‌کنید.»

«آنها در زندگی روزمره‌شان اخلاقیات را به من یاد داده و نشان دادند. این درسی است که من به پسرمان نیز منتقل می‌کنم. و ما باید این درس‌ها را به نسل‌های بسیاری که می‌آیند یاد دهیم زیرا می‌خواهیم کودکان‌مان در این کشور بدانند که تنها محدودیت برای دستاوردهای‌تان قدرت آرزوها و اراده‌تان برای تلاش در جهت آنها است.»

 

وقتی زن ترامپ از زن اوباما دزدی کرد

دونالد و ملانیا ترامپ در کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان

 سخنرانی میشل اوباما همان مفاهیم را با کلماتی بسیار مشابه بیان کرده بود:

«باراک و من با ارزش‌های مشابه بسیاری بزرگ شدیم: اینکه برای آنچه در زندگی می‌خواهید به سختی کار می‌کنید؛ اینکه حرف شما قول‌تان است و آنچه را انجام می‌دهید که می‌گویید قرار است انجام دهید؛ اینکه با مردم با اکرام و احترام رفتار می‌کنید، حتی اگر آنها را نشناسید، و حتی اگر با آنها موافق نباشید.»

«و باراک و من شروع به ساختن زندگی‌ها بر اساس این ارزش‌ها کردیم و آنها را به نسل بعدی منتقل می‌کنیم. زیرا می‌خواهیم فرزندان‌مان - و تمام فرزندان این کشور - بدانند که تنها محدودیت برای بلندی دستاوردهای‌تان،‌ وسعت آرزوها و اراده‌تان برای تلاش در جهت آنها است.»

ملانیا در مصاحبه‌ای مدعی شد که این سخنرانی‌ را خودش نوشته است. ستاد تبلیغاتی ترامپ نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد هیچ سرقتی از سخنرانی میشل اوباما انجام نشده است. البته بی‌دقتی آنها تا جایی پیش رفت که در بیانیه اعلام کردند سخنرانی توسط گروه نویسندگان نوشته شده است.

 منبع: تسنیم

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز