۱۰ روش شگفت انگیز برای تقویت حافظه

۱۳۹۵/۰۵/۱۶ - ۰۶:۳۲:۲۳
کد خبر: ۴۴۱۳۴۳
نوع غذایی که می‌خورید و غذاهایی که در رژیم غذایی خود نادیده می‌گیرید، نقش بسیار مهمی در بهبود و نگه داشتن حافظه بازی می‌کند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، ۱۰ روش علمی برای تقویت حافظه که به تنهایی تاثیر چندانی بر این روند نخواهند داشت.

۱٫یک رژیم غذایی سالم داشته باشید:

نوع غذایی که می‌خورید و غذاهایی که در رژیم غذایی خود نادیده می‌گیرید، نقش بسیار مهمی در بهبود و نگه داشتن حافظه بازی می‌کند. یک رژیم غذایی جامع و کامل حاوی میوه، سبزیجات و چربی‌های سالم وضروری است و می‌تواند تاثیر بسیار خوبی بر روی مغز داشته باشد. سعی کنید از اسید‌های چرب امگا ۳ حیوانی بیشتر استفاده کنید و از مصرف بیش از حد شکر و کربوهیدرات نیز خودداری نمایید.

۲٫مغز خود را تمرین دهید:

تمرین دادن مغز و انجام تمرینات و ورزش‌های مغزی می‌تواند رشد آن را حفظ کند و حتی توسعه ارتباطات عصبی جدید می‌تواند به بهبود حافظه شما کمک نماید. ورزش مغز را تشویق می‌کند در بالاترین سطح خود قرار بگیرد و عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. حافظه نیز همانند ماهیچه‌ها و عضلات بدن به ورزش نیاز دارد تا بتواند عملکرد بهتری داشته باشد. هر چقدر بیشتر از مغز خود کار بکشید، پردازش و فرآیند اطلاعات در مغز نیز بهتر خواهد شد. سعی کنید مغز خود را با پازل و انواع بازی‌های فکری به چالش بکشید.

ادامه مطلب را در اینجا ببینید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز