بایدها و نبایدهای مسافران مسلمان هواپیماهای غربی!

۱۳۹۵/۰۵/۱۹ - ۲۲:۵۰:۱۳
کد خبر: ۴۴۳۴۴۰
بایدها و نبایدهای مسافران مسلمان هواپیماهای غربی!
منابع رسانه ای غربی با ذکر نمونه های متعدد از برخورد و رفتارهای نامناسب کادر پروازی هواپیماهای غربی با مسلمانان، اعتقاد دارند که مسلمانان برای یک پرواز آرام و راحت در اینگونه پروازها با مشکل مواجه هستند.
به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از العالم، روزنامه ایندیپندنت انگلیس دراین زمینه می نویسد: اگر فرد مسلمانی بخواهد با هواپیمای یکی از کشورهای غربی مسافرت کند، نمی تواند برخی چیزها را درخواست کند و تاکنون تعدادی از مسلمانان هنگام مسافرت با هواپیماهای غربی با مشکلات نامعقول و غیرموجهی روبرو شده اند که میهمانداران و مسئولان هواپیماها برای آنها ایجاد کرده اند.

این روزنامه امروز سه شنبه به تشریح 9 درخواست برآورده نشدنی و دردسرساز سرنشینان مسلمان هواپیماهای غربی پرداخت و نوشت:

1 – آب درخواست نکن

دو زن مسلمان این هفته سوار یکی از هواپیماهای آمریکا شدند، میهماندار فقط به این بهانه که با دیدن آنها احساس خوبی ندارد، پلیس را مطلع کرد و چند پلیس مسلح این دو زن را در سفرشان همراهی کردند. هنگامی که هواپیما در فرودگاه میامی به زمین نشست، پلیس به آنها اجازه خرید غذا و آب نداد. هنگامی که یکی از زن ها به نام نیالا محمد زبان به اعتراض گشود، پلیس هر دوی آنها را از هواپیما پیاده کرد و اجازه نداد با هواپیما سفر خود را ادامه دهند. 

2 – از کنار دستی خود درخواست جابجا شدن نکن

یک زن مسلمان ماه آوریل 2016 سوار یک هواپیما در فرودگاه شیکاگو شد و میهمانداران او را فقط به این علت که از همنشین خود خواسته بود جایش را با وی عوض کند، از هواپیما بیرون کردند.این زن مسلمان اهل سومالی و محجبه بود.

یکی از میهمانداران اذعان می کند که هیچ دلیل منطقی برای بیرون کردن زن سومالیایی از هواپیما وجود نداشت و فقط به این علت که میهمانداران از وجود وی در هواپیما احساس خوبی نداشتند، وی را بیرون کردند. 

3 – نباید اسمت مشابه اسم کس دیگری باشد

یک کودک کانادایی 6 ساله به نام سید آدم احمد بارها از مسافرت با هواپیما محروم شد زیرا نامش در فهرست مسافران بسیار خطرناک بود! هر چند مسئولان مربوطه کانادا از چندین ماه پیش وعده داده بودند که نام وی را ازفهرست مسافران بسیار خطرناک حذف کنند؛ ولی این کودک ماه مارس 2016 از مسافرت با یکی از هواپیماهای این کشور منع شد. خانواده سید آدم احمد می گویند که نمی دانند چگونه نام فرزندشان در این لیست گنجانده شده است و معتقدند که نام وی شبیه نام یکی از تروریست ها است.

4 – عربی حرف نزن

یکی از پناهجویان عراقی که در آمریکا زندگی می کند، از یکی از هواپیماهای شرکت ساوث وست این کشور بیرون رانده شد، زیرا تلفنی با خانواده خود در بغداد حرف زده بود. این پناهجو به نام خیرالدین مخزومی تلفنی به خانواده خود گفته بود که در ضیافت شامی با حضور بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد مشارکت کرده و در این ضیافت مرغ خورده است؛ ولی همنشین وی تصور کرد که وی درپی اجرای حملۀ تروریستی است و به همین دلیل میهمانداران را مطلع کرد.

5 – ظاهرت نباید مسلمان باشد

 

یک خانوادۀ 5 نفره ماه آوریل 2016 از یکی از هواپیماهای شرکت یونایتد ایرلاینز در فرودگاه شیکاگو پیش از پرواز کردن هواپیما به علل امنیتی ! بیرون رانده شدند و مسئولان شرکت هیچ دلیل معقولی برای توجیه اقدام خود بیان نکردند.

سرپرست این خانواده به نام ایمان سعد شبلی به همراه همسر و 3 فرزندش از خلبان پرسید که چرا آنها را از هواپیما بیرون می کنند و خلبان گفت که بیرون کردن آنها برای حفاظت از جان دیگر مسافران ضروری است!

6 – نامت نباید اسلامی باشد

یک مرد مسلمان یک ماه پیش از یکی از هواپیماهای آمریکا پایین آورده شد؛ زیرا نامش اسلامی است. این مرد مسلمان به نام " محمد احمد رضوان "، یک ماه پیش سوار یک هواپیما در شهر شارلوت ایالت کارولینای شمالی شد و سرانجام به این علت که نامش اسلامی است، اجازه مسافرت با هواپیما پیدا نکرد.

7- هنگام گرما چیزی نگو

یک زوج مسلمان به نام فیصل و نازیا در پاریس - پایتخت فرانسه - سوار یکی از هواپیماهای شرکت دلتا به مقصد شهر سینسیناتی ایالت اوهایو آمریکا شدند. این زوج می گویند که میهمانداران از آنها خواستند که هواپیما را ترک کنند زیرا با گرم شدن هوای هواپیما عرق کردند و از شدت گرما کلمه " الله " را به زبان آوردند و دیگر مسافران تصور می کردند که کلمه الله کلمه رمز این دو زوج پیش از اجرای حمله تروریستی است!  

8 – کتاب نخوان

 

 

پلیس یورکشایر جنوبی انگلیس روز 25 ژوئیه 2016 یک زن مسلمان را به نام فایزه شاهین که در مرکز ملی خدمات درمانی (NHS) کار می کرد، در فرودگاه دونکاستر بازداشت و 15 دقیقه از وی بازجویی کرد زیرا این زن روی صندلی خود نشسته بود و کتابی درباره فرهنگ و تمدن سوریه به نام " سوریه سخن می گوید " می خواند. این کتاب به زبان انگلیسی و جایزه پِن " PEN " را به دست آورده است. 

9 – تکلیف ریاضی حل نکن

یک کارشناس اقتصادیِ عضو " لیگ آیوی "  که مجمعی علمی متشکل از 8 دانشگاه معروف و قدیمی آمریکا است  از یکی از هواپیماهای مسافربری آمریکا بیرون رانده شد زیرا کناردستی وی تصور می کرد مسائل ریاضی که این اقتصاددان حل می کند ، کلمات عربی است و شاید وی یک تروریست باشد! 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز