با این روش شریک عاطفی و زخم دل را فراموش کنید

۱۳۹۵/۰۵/۲۴ - ۰۴:۳۲:۱۱
کد خبر: ۴۴۵۱۹۸
با این روش شریک عاطفی و زخم دل را فراموش کنید
روانشناسان چهار نکته مهم را به افرادی که رابطه عاطفی ناموفقی داشته‌اند، توصیه می‌کنند. با رعایت این چهار نکته راحت تر می‌توان شریک عاطفی و زخم دل را فراموش کرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، برقراری رابطه عاطفی دارای فواید بسیاری است که از جمله آن می‌توان به ثبات روحیه، احساس امنیت، تجربه لحظات خوش، رشد فردی، بهبود سلامت فیزیکی و غیره اشاره کرد.

اما همین رابطه عاطفی ممکن است در برخی مواقع زهرآگین ظاهر شود و احساسات منفی چون سردرگمی، کمبود محبت، ناامیدی و افسردگی را در پی داشته باشد. تبعات این رابطه ممکن است سال‌ها بر جای مانده و روح و ذهن فرد را به خود درگیر کند.

وقتی رابطه عاطفی سمی می شود/ چطور شکست عشقی خود را فراموش کنیم؟

چگونگی گذراندن روزهای پس از رهایی از یک رابطه اصطلاحاً "سمی" از اهمیت بسیاری برخوردار است. به عبارتی، فرض کنید اکنون رابطه ناموفق را با تمام سختی‌هایش پشت سر گذاشته‌ایم. اما ظاهراً درد ناشی از قلب شکسته و فکر کردن به شریک عاطفی که در خلوت و تنهایی به سراغمان می‌آید، تمامی ندارد. سوال در اینجاست که چگونه می‌توان فشار این چالش درونی را کاهش داد؟

روانشناسان چهار راهکار زیر را معرفی کرده‌اند:

1.عزت نفس را در خود احیا کنید

در وهله نخست، خود را از درون درمان کنید. این کار محقق نمی‌شود مگر با حفظ عزت نفس. بدین منظور، دائماً با خود بگویید: «من از هوش بالا و ویژگی‌های ظاهری مطلوبی برخوردارم و لایق یک زندگی خوب و همسری ایده‌آل هستم».

این جمله را هر روز و هرجایی که امکانش است، با خود تکرار کنید. البته باید توجه داشت که حفظ عزت نفس پس از ضربه خوردن در یک رابطه سمی امری دشوار و مستلزم تکرار و تمرین است.

2.درمان سنتی را فراموش کنید

عده‌ای برای رهایی از افسردگی‌های پس از جدایی به خانواده و دوستان روی می‌آورند و زمان بیشتری را با آنان سپری می‌کنند. این راهکار همواره از سوی روانشناسان پیشنهاد شده است.

از طرفی اگر نمی‌توانید با کسی در مورد مسائل خصوصی‌تان صحبت کنید، یکی از راهکارهای مناسب انجام فعالیت‌های سالمی چون ورزش کردن جزء سرگرمی‌های نشاط‌آور است.

اصولا انجام یک ساعت فعالیت مفرح به منزله یک ساعت رهایی از افکار منفی است. تمرینات یوگا، اروبیک، شنا، تنیس و اسکیت را فراموش نکنید. ورزش کردن راهکاری موثر برای منحرف کردن ذهن از اتفاقات تلخ محسوب می‌شود.

3.دوستان جدید پیدا کنید

دوستان قدیمی نقش مهمی در زندگی‌تان داشته و به خوبی تنهایی‌های شما را پر می‌کنند. اما فراموش نکنید زمانی که خاطرات قدیمی هجوم می‌آورند، دوستان جدید می‌توانند از شما حفاظت کنند.

درست است زمانی در رابطه عاطفی سمی عذاب می‌کشیدید و این دوستان قدیمی بودند که از شما حمایت می‌کردند (و قطعاً هنوز هم به این کار ادامه می‌دهند)، اما مسئله در اینجاست هنگام صحبت کردن با آنها ممکن است خاطرات و اتفاقات گذشته به طور اتفاقی زنده شوند و باعث ناراحتی‌تان شود.

رابطه‌تان با دوستان قدیم را حفظ کنید و با دوستان و گروه‌های جدید آشنا شوید. پیدا کردن رفقای جدید به این معناست که تلاش می‌کنید خاطرات منفی را از ذهنتان پاک کنید. از سوی دیگر، این افراد می‌توانند تجارب خود را در اختیارتان بگذارند و راهکارهایی برای التیام درد ارائه دهند.

4.از دیگران کمک بخواهید

رابطه قبلی زخم عمیقی بر دلتان باقی گذاشته است. اما این بدان معنا نیست که به آخر زندگی رسیده‌اید. خانواده و دوستان همواره آماده حمایت از شما هستند. مستقیماً مشکلتان را مطرح کرده و از آنان کمک بخواهید.

گرچه درخواست کمک از دیگران در مجموع امر دشواری است، این کار شما را در مواجهه با مشکل فعلی و صد البته مشکلات آتی آبدیده‌تر می‌کند. فراموش نکنید که قرار نیست در مورد شما قضاوتی صورت گیرد و اساساً دلیلی وجود ندارد که دوستان واقعی و کسانی که نگران شما هستند، فکر اشتباهی راجع به شما کنند.

بار دیگر یادآوری می‌کنیم که چالش‌های رابطه سمی تنها منحصر به دوران پیش از جدایی نیست؛ پس از جدایی چالش‌های سنگین‌تری پدیدار می‌شوند که اغلب شکست‌ناپذیر به نظر می‌رسند. رهایی از تمامی این مشکلات مستلزم اعتماد بنفس، حمایت دیگران و تعدادی راهکار ساده برای به حداقل رساندن دردهای درونی است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز