هورمون در زیبایی زنان چه نقشی دارد؟

۱۳۹۵/۰۶/۲۸ - ۰۶:۰۵:۱۵
کد خبر: ۴۵۸۲۸۹
هورمون در زیبایی زنان چه نقشی دارد؟
برای اکثر خانم ها سوال است که آیا هورمون در زیبایی خانم ها تاثیر دارد؟ممکن است به دلیل کمبود استروژن در پوست تغییراتی ایجاد شود. تغییراتی چون خشکی، افزایش تعریق، داغ شدن قسمتی از پوست و حتی تشکیل چربی روی شکم و بالای پا.ظاهر فیزیکی شما هم می‌تواند به دلیل کمبود استروژن دچار تغییراتی شود،

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، ممکن است سایز و اندازه بالاتنه تغییر کند یا موهای سر نازک شوند.براساس تحقیقات انجام شده در اسکاتلند، خانم‌هایی که چهره‌ای زیبا دارند در بدن‌شان هورمون استروژن بیشتری وجود دارد. این تحقیقات می‌گویند سیمای فردمثل حالت چشم ها، می‌تواند نشان‌دهنده قدرت باروری او باشد. این زیبایی می‌تواند به معنای چشمانی درشت،پیشانی بلند، فکی ظریف و کوچک باشد. البته در جاهایی از این تحقیق هم گفته شده‌ که گاهی ممکن است بتوان از روی اندام نشانه‌هایی از باروری را دید.مریام لاو اسمیت، روان‌شناسی از دانشگاه سنت آندرو در اسکاتلند از چهره 59 خانم 18 تا 25 ساله تا 40 روز هر هفته عکس گرفت بعد در هر بار عکس گرفتنبا استفاده از آزمایش‌های ادرار سطح هورمون  استروژن بدن آن‌ها را اندازه گرفت و با نموداری موقعیت هرکدام از آن‌ها را در سیکل قاعد‌گی‌شان نشان داد. هیچ‌کدام از زن‌ها آرایش نداشتند و قرص‌های ضدبارداری هم مصرف نمی‌کردند او از هرکدام از زن‌ها عکس زمانی را مشخص کرد که بالاترین سطح استروژن را داشتند یعنی؛زمانی‌که در سیکل قاعدگی تخمک‌گذاری اتفاق می‌افتد.او به این نتیجه رسید که خانم‌ها زمان‌هایی که میزان استروژن بالاتری دارند چهره‌ای زنانه‌تر، زیباتر و سالم‌تر از زمان‌هایی دارند که سطح این هورمون در بدن‌شان پایین است. این قانون همیشه در طبیعت وجود داشته است.

در طبیعت جنس ماده به‌گونه‌ای آفریده شده‌است که هنگامی که برای تولیدمثل و باروری آماده است زیبا‌تر به‌نظر برسد تا تداوم نسل ادامه یابد و انسان نیز از این قاعده مستثنا نیست.نکته  جالب این است که وقتی دکتر لاو اسمیت زنانی را که مدام آرایش می‌کنند بررسی کرد، متوجه شد که نمی‌توان ارتباطی بین ظاهر این خانم‌ها با میزان استروژن آن‌ها پیدا کرد اما چرا؟

به این دلیل که آرایش علاوه بر این‌که عیب‌های صورت را می‌پوشاند و چهره را زیباتر می‌کند اما حالت طبیعی آن را می‌گیرد و حالت‌هایی که به‌طور طبیعی و نرمال در چهره پیداست پنهان می‌کند و در نتیجه از صورت خانم‌های آرایش کرده نمی‌توان میزان استروژن (قدرت باروری) آن‌ها را تشخیص داد.

هورمون‌ها در سنین بلوغ بیشترین تاثیر را روی چهره دارند، مثلا هورمون‌های اصلی جنسی مردانه یعنی تستسترون باعث می‌شوند ابروها و فک برجسته شوند تا هم صورت مردانه‌تر شود و هم موها قادر به رشد شوند و در واقع صورت پسرها بیشتر از دخترها رشد می‌کند اما در مقابل هورمون جنسی زنانه یعنی استروژن مانع رشد زیاد استخوان‌های صورت می‌شوند، این هورمون اندازه بینی و چانه را کاهش می‌دهد، چشم‌ها را درشت می‌کند، ضخامت لب‌ها را افزایش می‌دهد و باعث شکل گرفتن میزانی چربی در گونه‌ها و باقی اندام‌های زنانه می‌شوند تیمی از دانشمندان وین و آلمان در دانشگاه مرکزی لانکشیر نیز تحقیقاتی را در زمینه ارتباط هورمون‌های جنسی مردانه و زنانه با ظاهر فرد انجام داده‌اند، پروفسور جان منینگ از همین تیم می‌گوید: «هورمون‌های زنانه و مردانه (استروژن و تستوسترون) نقش مهمی در اندازه انگشتان ایفا می‌کنند و طول انگشت حلقه می‌تواند نسبتی با شکل صورت داشته باشددر نگاه اول وقتی ثابت شد زیبایی بسیار به هورمون‌ها وابسته است، پیشنهاد شد شاید تزریق استروژن بتواند زیبایی بیشتری در چهره خانم‌ها ایجاد کند اما بعد ثابت شد، بدن در برابر استروژن مصنوعی و اضافی که برایش ناشناخته است، عکس‌العمل نشان می‌دهد و همین امر خطرهای زیادی را برای هورمون درمانی ایجاد می‌کند و در نتیجه چندان توصیه نمی‌شود.

پس هرچند بالابودن میزان این هورمون در بدن خانم‌های جوان بر میزان جذابیت ظاهری آن‌ها می‌افزاید اما این به آن معنی نیست که برای دست یافتن به زیبایی بیشتر سراغ هورمون بروند زیرا عوارض نامطلوب و منفی مصرف هورمون اضافی هنوز برای محققان کاملا روشن نشده است.

تحقیقات دیگری هم در کشور آلمان انجام شد‌ه‌است که در آن نیز گفته شده زنانی که در خون‌شان استروژن بیشتری دارند، نسبت به سن‌شان به‌طور غیرمعمولی خیلی جوان‌تر به نظر می‌رسند مشاهده شد که در بعضی موارد خانم‌هایی که استروژن بالایی دارند، حدود 8 سال جوان‌تر از سن حقیقی‌شان جلوه می‌کنند

و در نقطه مقابل کمبود استروژن حدود 8 سال پیرتر نشان می‌داد. محققان این پژوهش یعنی پروفسور لودویک ویلت و دکتر ترسا سرپترمن اعلام کردند هم در انسان و هم در حیوان بین زیبایی ظاهری و میزان باروری رابطه‌ای مستقیم وجود دارد.براساس تحقیقات دیگری که در دانشگاه پزشکی کالیفرنیا انجام شده‌است،

استروژن از پوست در برابر پیری و چروکیده‌ شدن و محافظت می‌کند. استروژن نمی‌توان آسیب‌دیدگی ناشی از آفتاب و پیری را بهبود دهد بلکه تنها می‌تواند پیشگیری‌کننده باشد.  کرم‌های استروژن در کاهش چین و چروک‌های پوست، به‌ویژه آن‌ها که در اثر تابش نور خورشید بروز می‌کنند، نقشی ندارند. البته این کرم‌ها قطعا به پوستی که در برابر آفتاب محافظت شده باشد کمک می‌کنند که کلاژن بیشتری تولید کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز