آیا رژیم صهیونیستی تا ساعاتی دیگر به کشتی زیتونه حمله می‌کند؟

۱۳۹۵/۰۷/۱۴ - ۱۷:۲۴:۵۸
کد خبر: ۴۶۶۱۰۹
آیا رژیم صهیونیستی تا ساعاتی دیگر به کشتی زیتونه حمله می‌کند؟
ارتش رژیم صهیونیستی به کشتی زیتونه که به سوی باریکه غزه حرکت می کند، درباره نزدیک شدن به سواحل فلسطین اشغالی هشدار داد.
به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از العالم، فعالان حقوقی آمریکایی که با کشتی زیتونه راهی باریکه غزه برای شکستن محاصرۀ این منطقه شده اند، اعلام کردند که سفارت آمریکا در تل آویو به خدمه کشتی درباره نزدیک شدن به سواحل غزه هشدار داده است. همۀ کسانی که با کشتی زیتونه راهی باریکه غزه برای شکستن محاصرۀ 10 سالۀ این منطقه شده اند، زن هستند.

فعالان آمریکایی از سفارت آمریکا در تل آویو خواسته اند که مانع تعرض ارتش رژیم صهیونیستی به کشتی زیتونه شود ولی سفارت اعلام کرد که این کشتی یا باید داوطلبانه در بندر اشدود لنگر بیندازد یا نیروی دریایی رژیم صهیونیستی کشتی را با توسل به زور مجبور به لنگر انداختن در اشدود، و همۀ خدمه و سرنشینانش را بازداشت خواهد کرد.

کشتی زیتونه فقط چند ساعت با باریکه غزه فاصله دارد ولی اخبار دریافتی حاکیست که قایق های جنگی اسرائیلی راهی آب های بین المللی شده اند تا مانع رسیدن کشتی به سواحل غزه شوند. 

کمیته بین المللی شکستن محاصرۀ غزه جلوگیری اسرائیل از نزدیک شدن کشتی زیتونه به سواحل غزه مغایر با قوانین بین المللی دانست و اعلام کرد: «سرنشینان کشتی زیتونه که یکی از آنها به نام "سمیره ضویفیه" نمایندۀ پارلمان الجزایر است، هیچ سلاحی در دست ندارند تا امنیت اسرائیل را به خطر بیندازند. اسرائیل با تعرض به این کشتی مصونیت پارلمانی این نمایندۀ زن الجزایری را نقض خواهد کرد».

زاهر بیراوی رئیس کمیته بین المللی شکستن محاصرۀ غزه، گفت: «دولت های متبوع همه سرنشینان کشتی زیتونه باید مانع تعرض اسرائیل به این کشتی و ارتکاب جنایتی مشابه جنایت کشتی ماوی مرمره شوند».

 

سرنشینان کشتی زیتونه

کشتی زیتونه

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز