دمنوشی برای واکسینه کردن بدن در فصل پاییز

۱۳۹۵/۰۷/۲۰ - ۱۲:۰۲:۲۱
کد خبر: ۴۶۸۱۳۰
دمنوشی برای واکسینه کردن بدن در فصل پاییز
یک متخصص طب سنتی گفت: افراد سردمزاج می‌توانند با مصرف انواع دمنوش‌ها خود را در برابر سرماخوردگی واکسینه کنند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، وحید اسماعیلی متخصص طب سنتی گفت: با توجه به اینکه پاییز طبع خشک و سرد دارد، بیشتر برای افرادی با مزاج گرم و تر مناسب بوده و فصل مناسبی برای سالمندان و افرادی با بیماری‌های سرد و خشک به حساب نمی‌آید.

وی تصریح کرد: افراد برای تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری‌های ویروسی حتما از میوه‌هایی مانند پرتقال، لیموشیرین و گریپ فروت یا آب طبیعی آنها استفاده کنند که دریافت امگا 3 مقاومت بدن را افزایش می‌دهد.
 
اسماعیلی ادامه داد: توصیه شده در این فصل خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های مایل به گرمی و تری مانند گوشت گوسفند، خربزه شیرین، مویز، هویج، زیتون، خرما، عسل، شیرینی‌ و حلوای طبیعی و خانگی، مرباهای طبیعی از میوه‌های مناسب، شربت گل‌، شربت عسل، مغز خشکبار به‌ویژه بادام درختی و آش‌های ساده بیشتر مصرف شوند.
 
 وی با بیان اینکه بهترین میوه‌های فصل پاییز انار، انگور، انجیر، سیب، به و گلابی هستند، اظهار کرد: استفاده از آب میوه‌های طبیعی مانند آب پرتقال و آب سیب تاثیر فراوانی بر افزایش مقاومت بدن در فصل پاییز دارد.
 
این متخصص طب سنتی تصریح کرد: مصرف روزانه دمنوش نعناع، پونه و آویشن راه مناسبی برای مقابله با سرماخوردگی‌های گاه و بی‌گاه در فصل پاییز به شمار می‌رود.
 
وی اظهار کرد: روغن بنفشه پوست خشک در پاییز را بازسازی کرده و دم‌کرده گل‌گاوزبان و لیمو خستگی را از افراد دور می کند.
 
اسماعیلی افزود: هرچند استفاده از گیاهان طبیعی برای بدن مضر نیست ولی زیاده‌روی در استفاده از هر خوراکی و گیاهی موجب بروز مشکلاتی برای بدن می شود که بهتر است افراد حتما قبل از مصرف داروهای گیاهی با یک متخصص در این زمینه مشورت کنند.
 

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز