رابطۀ غذای مشهور فلسطینی با قطعنامه ضد اسرائیلی

۱۳۹۵/۱۰/۰۵ - ۱۱:۲۰:۵۱
کد خبر: ۴۹۷۸۰۲
رابطۀ غذای مشهور فلسطینی با قطعنامه ضد اسرائیلی
فلسطینی ها در شبکه های اجتماعی، تصویب قطعنامه علیه شهرک‌ سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی از سوی شورای امنیت سازمان ملل را جشن گرفتند.
به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از العالم؛ فلسطینی ها با به کار بردن کلمه "منسف" در شبکه های اجتماعی که حروف آن متشکل از حرف های میم، سین، نون، و فاء است، اقدام شورای امنیت را در تصویب قطعنامه ضد شهرک سازی رژیم اسرائیل جشن گرفتند. کلمه "منسف" متشکل از حروف اول چهار کشور مالزی، نیوزلند ، سنگال و ونزوئلا است.

از طرفی؛ منسف نام یک غذای بسیار معروف در فلسطین و اردن است که معمولاً در مراسم عروسی سِرو می شود. جنبش فلسطینی فتح برچسب هایی را از پرچم های این چهار کشور تهیه کرد و درپایین آن، کلمه "تشکر" را آورد. این قطعنامه شنبه با 14 رأی موافق و یک رأی ممتنع آمریکا به تصویب رساند.

کشورهای مالزی، نیوزلند، سنگال و ونزوئلا، چهار کشور حامی پیش نویس قطعنامه توقف شهرک سازی اسرائیل هستند.

مصر پیشتر بنا به خواسته دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا و با اعمال فشارهای رژیم اسرائیل، خواهان تعویق در رای گیری درباره قطعنامه ضد شهرک سازی رژیم اسرائیل شده بود.

نیوزلند، ونزوئلا، مالزی و سنگال روز جمعه با تعیین ضرب‌الاجل، از مصر خواستند در ارتباط با پیشبرد روند رأی‌گیری شورای امنیت درباره پیش‌نویس قطعنامه ضد صهیونیستی، پاسخی مشخص ارائه دهد.

پس از تصویب این قطعنامه، مطالب زیادی در شبکه های اجتماعی در تشکر و تمجید از این چهار کشور و نیز در به سخره گرفتن اسرائیل منتشر شد.

تصویب قطعنامه ضد شهرک سازی رژیم اسرائیل در شورای امنیت، خشم اسرائیلی ها را برانگیخت و آن ها، برخی از سیاستمداران و فعالان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را به سخره گرفتند.

215

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز