آیا تدریس زبان فارسی در سراسر عراق اجباری می‌شود؟

۱۳۹۵/۱۰/۱۰ - ۱۷:۱۲:۲۶
کد خبر: ۵۰۰۰۲۴
آیا تدریس زبان فارسی در سراسر عراق اجباری می‌شود؟
در پی انتشار اظهاراتی منسوب به وزیر آموزش عالی عراق دربارۀ تدریس زبان فارسی در سراسر عراق، این وزارت خانه توضیحاتی در این باره داد.
به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ حیدر العبودی، سخنگوی وزارت آموزش عالی عراق، در گفت و گو با پایگاه السومریه نیوز گفت: «وزارت آموزش عالی، برنامه ای برای آموزش زبان فارسی در عراق ندارد». وی همچنین دربارۀ این شایعه پراکنی ها که از سوی بعضی طرف های خاص انجام می شود هشدار داد.

العبودی افزود: «نه وزیر و نه وزارت خانه، رویکردی برای این موضوع ندارند و ما با همۀ مسائل مربوط به زبان، بر اساس چارچوب هایی که توسط مؤسسات دانشگاهی ارائه می شود تعامل می کنیم. زبان فارسی و سایر زبان ها صرفا در دانشکده های زبان در دانشگاه ها تدریس می شوند».

العبودی دربارۀ دیدار وزیر آموزش عالی عراق با یک هیأت ایرانی، گفت که «این دیدار به دلیل وجود دانشجویان عراقی درایران و روابط فرهنگی بین دو کشور در قالب وزارت آموزش عالی صورت گرفته و اقدامی معمول است».

وی خاطرنشان کرد روابط این وزارت خانه با ایران صرفا در چارچوب وظایف وزارت آموزش و یادداشت های تفاهم دو طرف در زمینۀ تبادل تجارب آموزشی است.

پایگاههای خبری متعدد، امروز جمعه اخباری منتشر و ادعا کردند که درپی دیدار عبدالرزاق العیسی با غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی ایران در عراق، وزارت آموزش عالی خواستار آموزش زبان فارسی در سراسر عراق شده است.

منبع:العالم

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز