آقای کارشناس این آمار را از کجا آورده ای؟

۱۳۹۵/۱۰/۱۳ - ۱۰:۱۰:۰۷
کد خبر: ۵۰۱۰۳۸
اگر چه دولت روحانی با درگیری در مذاکرات برجام فرصت رسیدگی کامل به اوضاع اقتصادی را نداشت و فقط توانست برخی از زیر بناها را اصلاح کند اما باشگاه خبر نگاران جوان با دعوت از یک کارشناس اجازه داد که وی علیه دولت روحانی هرچه میخواهد بگوید از جمله این ادعا که : برای هشت میلیون فارغ التحصیل بیکار با در نظر گرفتن سهم رشد اقتصادی در اشتغالزایی نیاز به 64 سال زمان است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ رکنا نوشت: فردی که باشگاه خبرنگاران جوان اورا محمد قلی یوسفی کارشناس اقتصادی معرفی کرد  در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ادعا کرد : حدود هشت میلیون نفر فارغ التحصیل دانشگاهی در رشته های مختلف بیکار هستند که با توجه به روند فعلی اقتصاد کشور اشتغال این افراد در کوتاه مدت میسر نیست.

گویا طرح ادعاهای عجیب و شگفت آور علیه دولت روحانی حد و مرز نمی شناسد به عنوان مثال می توان به این ادعای یوسفی اشاره کرد که مدعی شده : برای هشت میلیون فارغ التحصیل بیکار با در نظر گرفتن سهم رشد اقتصادی در اشتغالزایی نیاز به 64 سال زمان است.

گرچه همه مردم و به ویژه جوانان با مشکل بیکاری دست و پنجه نرم میکنند و با آن در گیر هستند امابزرگ نمایی آمارهای مربوط به بیکاری برای طرفداران هاله بینی واقعیت ها یک کار کوچک به شمار میرود از جمله این ادعا که نزدیک به نیمی از جمیعت در معرض اشتغال کشور بیکار هستند ؛ وی مدعی شده : حدود 23 میلیون نیروی فعال کار وجود دارد که از این بین 11 میلیون بیکار هستند.

 باشگاه خبر نگاران جوان از قول محمد قلی یوسفی آورده :وی ضمن بیان عملکرد ضعیف دولت در خصوص اشتغال زایی اظهار داشت: دولت ها در خصوص اشتغال زایی برنامه مدونی نداشته و باید منابع مالی بیشتری برای این امر هزینه شود.

هنوز مشخص نیست که باشگاه خبرنگاران جوان با چه هدفی به انتشار ادعاهای محمد قلی یوسفی پرداخته ویا انگیزه فرد یاد شده در وارونه نمایی واقعیت های آماری چه بوده است با این حال به نظر میرسد تاثیر مثبت سخنان تلویزیونی حسن روحانی بر مردم و ارائه صادقانه آمارها ، مشکلات و تاکید او بر ضرورت حل معضل بیکاری به ویژه جوانان ، در انتشار این خبر از سوی باشگاه خبر نگاران جوان وابسته به صداو سیما بی تاثیر نبوده باشد .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز