بحران چهل سالگی چیست؟

۱۳۹۵/۱۱/۱۷ - ۱۷:۳۲:۳۸
کد خبر: ۵۱۶۲۵۲
بحران چهل سالگی چیست؟
من مردی۴۰ساله و فوق لیسانس هستم. یکی دو سال است که دچار بحران روحی شدیدی شده ام. جایی خواندم که به این حالت بحران چهل سالگی یا بلوغ دوم می ‌ گویند. لطفا در این باره بیشتر توضیح دهید.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ برای افسردگی دلایل بسیار متعددی وجود دارد. اظهار نظرهای زیاد و عقاید مختلفی درباره دلایل افسردگی است. اما  در مورد بحران چهل سالگی و افسردگی شما باید گفت که برخی تغییرات بیولوژیکی در شروع دهه پنجم زندگی می‌تواند همراه با یکسری از تغییرات دیگر به وجود آوردنده افسردگی باشد و زمینه‌ساز افسردگی شود. برخی تغییرات محیطی نیز می‌تواند در به وجود آمدن و رخ دادن افسردگی در افراد موثر باشد.

در مواردی نیز مانند شما، نحوه‌ی فکر کردن و طرز تفکر، معیارها و باورها درباره افسردگی در رخ دادن این حالت موثر است. اگر شما، فردی تلقین‌پذیر باشید که فکر کنید با ورود به چهل سالگی به بلوغ دوم رسیده که همراه با افسردگی خواهد بود، این موضوع در شما زمینه ایجاد افسردگی می‌شود.

احتمالاً این‌گونه طرز تفکر و تفسیر از سن و برداشت از مسائل به همراه استرس‌های زندگی موجب شده که شما احساس کنید امید زیادی نیست و توان مقابله با مشکلات را ندارید. در واقع نوعی افکار بازنده بودن، نوعی احساس شکست و عدم موفقیت می‌تواند در این دوره فرد را به سمت بیماری افسردگی بکشاند.

اما ما برای تمام انواع افسردگی راهکار و درمانی داریم. راهکاری که برای افسردگی‌های بیولوژیکی و جسمی مطرح است، معمولا استفاده از مقدار مشخصی از دارو است که می‌تواند در این زمینه کمک‌کننده باشد.

ولی در مواردی که به عوامل محیطی و نگرشی بستگی دارد، جلسات مشاوره‌ای و روان‌درمانی، شیوه‌های مقابله، مهارت و چگونگی آموزش برای یافتن معیارها و شخصیت، یاد‌دادن و آموزش معیارهای درست، نحوه قضاوت کردن درست و فکر کردن درست درباره مسائل و کنار آمدن و سازگاری با محیط و غیره می‌تواند به درمان این گونه افسردگی کمک کند.

منبع:بهداشت نیوز

 

نظر شما