با مصرف این دارو، سرطان و اختلال حافظه پیدا خواهید کرد!

۱۳۹۵/۱۲/۰۵ - ۱۹:۲۰:۳۳
کد خبر: ۵۲۵۶۲۴
با مصرف این دارو، سرطان و اختلال حافظه پیدا خواهید کرد!
داروهای رده استاتین ها که جهت کاهش کلسترول مصرف می شوند عوارض هولناکی دارند که از دست دادن حافظه یکی از این عوارض است
 

  به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛بیشتر افراد بالای ۴۵ سال از این دارو استفاده می کنند بدون آنکه از عوارض آن مطلع باشند.بالا رفتن سطح کلسترول خون به خصوص در بیماران قلبی،  بیماری سخت و خطرناکی است. داروهای مختلفی جهت کاهش کلسترول مصرف می شوند اما استاتین یکی از شایع ترین و پرمصرف ترین دارو در این زمینه می باشد.

با ذکر چند دلیل به شما می گوییم که چرا هرگز نباید از استاتین استفاده کنید.

استاتین و ویتامین K2

 

طبق پژوهش های کارشناسان استاتین ها درواقع سبب تحریک آترواسکلروز و نارسایی قلب می شوند. استاتین توانایی مهار کردن ویتامین K2 که از سرخرگ محافظت می کند را دارد.

در کمبود ویتامین K2 سطح پلاکت ها تغییر می کنند و این کم و زیاد شدن پلاکت ها خطر ابتلا به انواع بیماری های مزمن را افزایش می دهد. پوکی استخوان، بیماری های قلبی، سکته های مغزی و حتی سرطان در این حالت راحت تر بروز پیدا می کنند.

عدم فعالیت استاتین

همان طور که می دانید استاتین جهت کاهش سطح کلسترول خون به کار می رود. اما شواهد نشان می دهد که نه تنها کاهش ابتلا به بیماری های قلبی و حملات قلبی اتفاق نمی افتد بلکه دقیقا برعکس عمل می کند. استاتین سلامت قلب را در معرض خطر قرار خواهد داد.

طبق آمار تنها ۱٪ از جمعیت کل جهان از درمان با استاتین نتیجه می گیرند. از هر ۱۰۰ نفر که تحت درمان با استاتین هستند فقط یک نفر می تواند حمله قلبی کمتری نسبت به دیگران داشته باشد.

 استاتین COQ10

کوآنزیم Q10 برای تولید سلول در بدن انسان مورد استفاده قرار می گیرد. این آنزیم حیاتی جهت حفظ سلامتی و بالا بردن سطح انرژی و کیفیت عمومی زندگی ضروری می باشد. استاتین بدن را از CoQ10 تهی می کنند که این نشان دهنده ویرانی بدن و سلامتی است. با کاهش و نابودی CoQ10 بخش مهمی از تنفس و تولید سلولها مختل می شود. این حالت اثرات تخریبی بر روی قلب دارد و به این صورت انرژی کافی و خون سالم به اعضا بدن نمی رسد.

تولید کتون با استاتین

استاتین

نحوه عملکرد استاتین ها به این صورت است که با مهار آنزیم ها در کبد از تولید کلسترول جلوگیری به عمل می آورند. این فرآیند در کاهش کلسترول نیز کمک می کند.

آنزیمی که این عملیات را به عهده دارد CoQ10 می باشد که کتون ها را نیز تولید می کند. کتون ها مواد مغذی جهت میتوکندری های موجود در کبد را از بین می برند.

به این ترتیب عملکرد کبد با اختلالات در میتوکندری ها و تولید کتون ها دچار مشکل می شود.

استاتین و افزایش خطر ابتلا به بیماری های جدی

با توجه به نکاتی که ذکر شد استاتین می تواند CoQ10 را در بدن نابود کرده و ویتامین K را کاهش دهد. تولید اجسام کتونی و اختلال در قلب و کبد همه می توانند خطر ابتلا به بیماری های هولناکی را رقم بزنند. سرطان از جمله بیماری هایی است که با مصرف دراز مدت استاتین ایجاد می شود.

سرطان پستان و سرطان پروستات از جمله سرطانهای تشدید شده توسط استاتین ها می باشند. دیابت نیز از بیماری هایی است که با وجود استاتین افزایش می یابد.

مقاومت در برابر انسولین مشکلی است که با مصرف استاتین تشدید می شود. مغز نیز حدود ۲۵٪  از کلسترول کل بدن را تشکیل می دهد.

با مصرف دراز مدت استاتین و کاهش سطح کلسترول در مغز یادگیری و به یاد آوری خاطرات و آموخته ها مشکل می شود. از دست دادن حافظه که منجر به آلزایمر می شود با مصرف استاتین شروع می گردد.

اختلالاتی در اسکلت عضلات افرادی که استاتین مصرف می کنند دیده شده است. بیماری های عضلانی و اتوایمون و تاندونها همه در ارتباط با استاتین هستند. استاتین می تواند در بافت ماهیچه ای نیز اختلال ایجاد کند.

درصورتی که می توانید از این دارو استفاده نکنید و در مواقع لزوم تحت نظارت پزشک استفاده کرده و یا داروهای جایگزین مصرف کنید.

مصرف دراز مدت استاتین مشکلات جبران ناپذیری ایجاد می کند که شاید بتوان جایگزین های مناسبی برای آن پیدا کرد.

 

منبع:نت نوشت

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز