خانم بیوه ای که با پرونده کثیفش همه مردم را شوکه کرد

۱۳۹۶/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۹:۴۱
کد خبر: ۵۳۸۱۹۷
خانم بیوه ای که با پرونده کثیفش همه مردم را شوکه کرد
بیوه ۶۹ ساله‌، همسرانش را به قتل رسانده است. اما خود او عقیده دارد به دلیل بد‌شانسی و نفرین‌شدن، همسرانش را از دست داده است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ بیوه ۶۹ ساله‌، همسرانش را به قتل رسانده است. اما خود او عقیده دارد به دلیل بد‌شانسی و نفرین‌شدن، همسرانش را از دست داده است.

14 نوامبر سال ۲۰۱۴ُ، چیساکو کاکهی، میلیونر ژاپنی به دلیل مسموم‌کردن همسرش با سیانید دستگیر شد. گفته می‌شود این ششمین همسر او در بیست سال گذشته بود که به‌دست او کشته می‌شد. هنگامی که جسد ایسائو کاکهی، کارمند بازنشسته ژاپنی در منزلش پیدا شد، پلیس تصور کرد مرگ این مرد ۷۵ ساله به دلیل ایست قلبی بوده است.

اما یکی از کارآگاهان که به این مرگ مشکوک شده بود، پس از تحقیق متوجه شد که ایسائو یک ماه قبل از مرگش، با زنی که از طریق آژانس‌های همسریابی با او آشنا شده بود ازدواج کرده. به علاوه در خون او مقادیر مرگ‌باری از سیانید پیدا شد. به این ترتیب پلیس تحقیقات را از همسر جدید ایسائو آغاز کرد. بیوه سیاه ژاپن اکنون ۸۰۰ میلیون ین از همسرانش به ارث برده است. بیوه سیاه نامی است که از روی نوعی عنکبوت که بعد از جفت‌گیری، جفت خود را کشته و می‌خورد برداشته شده است.

ارتباط مشکوک چیساکو با قتل همسرانش برای اولین بار در سال ۱۹۹۴، هنگامی که همسر اولش در سن ۵۴ سالگی از دنیا رفت، توجه پلیس را جلب کرد. همسر اول او راننده کامیون بود و سپس یک کارگاه چاپ راه‌اندازی کرد. در سال ۲۰۰۶ همسر دومش که صاحب یک کمپانی دارو بود نیز در سن ۶۹ سالگی به دلیل حمله قلبی در‌گذشت و ازدواج سوم او نیز در سال ۲۰۰۸ بعد از مرگ همسر ۷۵ ساله‌اش به پایان رسید. همسر بعدی او که از بیماری سرطان رنج می‌برد نیز سال بعد از دنیا رفت و در سال ۲۰۱۲ عمر همسر پنجمش بعد از افتادن از روی موتور سیکلت به پایان رسید. وجود سیانید در خون این افراد باعث شک پلیس به چیساکو شد. به علاوه پلیس موفق به پیدا کردن سیانید در گلدانی شد که خانم کاکهی قصد دور انداختن آن را داشت.

 

چیساکو، بیوه سیاه ژاپن هرگونه ارتباط با قتل همسرانش را تکذیب می‌کند و عقیده دارد بدشانس است و سرنوشتی نفرین شده دارد و عزیزانش را با فاصله کمی از هم، از دست می‌دهد. به گفته‌ی پلیس، او به‌خاطر پول دست به قتل زده است. آنچه پلیس را بیشتر مشکوک می‌کند این است که شش همسر او، همگی مردانی مسن بودند که در سلامت کامل به‌سر می‌برده‌اند اما بعد از ازدواج با این زن به طرز مشکوک و ناگهانی از دنیا رفته‌اند. به گفته‌ی پلیس او قربانیان خود را با دقت بسیار از سایت‌های همسریابی پیدا می‌کرده و به دنبال مردانی ثروتمند بوده که همسران خود را از دست داده یا طلاق گرفته بودند.

هیرویوکی کوروکاوا، نویسنده‌ای که در کتابش از پرونده‌ی کاکهی نیز نام برده می‌گوید: «پیرمردها طعمه خوبی برای چنین زنانی هستند. زیرا پول فراوانی دارند و از تنهایی می‌ترسند. این پرونده، آسیب‌پذیری قشر سالخورده جامعه‌ی ما را نشان می‌دهد.» در سال‌های اخیر جرایم زیادی علیه افراد سالخورده در ژاپن صورت گرفته است.

این پرونده، اولین "بیوه سیاه" در ژاپن نیست ولی جدیدترینِ آن است. پیش از این دو زن دیگر به جرم قتل چند مرد، به اعدام محکوم شده بودند.

 

نظر شما