این داروی معروف کبد و کلیه شما را از کار می‌اندازد

۱۳۹۶/۰۱/۲۷ - ۰۷:۵۲:۳۱
کد خبر: ۵۴۵۱۰۳
این داروی معروف کبد و کلیه شما را از کار می‌اندازد
مصرف خودسرانه دارو ممکن است آسیب‌های بزرگی به بدن وارد کند که در اینجا یکی از شایع‌ترین این داروها تشریح شده است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، بسیاری از داروها به خصوص در صورت مصرف خودسرانه می‌توانند آسیب‌های بزرگی به سلامتی بدن وارد کنند، یکی از این دارو‌ها استامینوفن است که موجب از بین بردن کبد در بدن می‌شود.

به منظور بررسی نتایج مضرات این مسکن، مطالعه‌ای بر روی ۱۴۰ نفر شامل ۲ گروه انجام شد که به گروه اول «دارونما» و گروه دیگر «استامینوفن» داده شد.
 
نتایج این مطالعه خطرناک بودن استامینوفن را تایید می کرد و 40 درصد افرادی که تنها چند روز استامینوفن مصرف کرده بودند، کبد و کلیه‌شان آسیب دیده بود و از این رو بسیاری از متخصصان، مضرات این داروی مسکن را بیش از فواید آن دانسته و از تجویز آن تا حد ممکن اجتناب می کنند.
 
این عوارض فقط به استامینوفن محدود نشده و مصرف خودسرانه و مداوم برخی از قرص‌های مسکن نیز می‌تواند سلامتی کبد شما را تهدید کرده و کلیه ها را از کار بیاندازد.
 
عوارض داروهای مسکن مانند استامینوفن و هشدار متخصصان به این معنی است که تا حد امکان در هنگام دردهای معمولی از مصرف مسکن ها خودداری کرده و از جایگزین های طبیعی مانند چای‌های گیاهی به عنوان ضد درد و تسکین بخش استفاده و فقط در مواقع اضطراری، مسکن های شیمیایی مصرف کنید، 
 
علاوه بر این بسیاری از مسکن ها اعتیادآور بوده و بدن با مصرف مداوم، پس از مدتی نسبت به این داروها مقاوم شده و این داروها دیگر تاثیری در تسکین درد ندارند.
 
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
 

 

نظر شما