بهترین و پرخیرترین آیه قرآن چیست؟

۱۳۹۶/۰۲/۰۱ - ۰۸:۴۷:۲۲
کد خبر: ۵۴۷۳۹۴
بهترین و پرخیرترین آیه قرآن چیست؟
پیامبر گرامی اسلام(ص) در روایتی بهترین و پرخیرترین آیه قرآن را به امیرالمؤمنین(ع) بیان فرمود.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ پیامبر گرامی اسلام(ص) در روایتی بهترین و پرخیرترین آیه قرآن را به امیرالمؤمنین(ع) بیان فرمود. این روایت در صفحه 5811 از جلد چهارم تفسیر «نورالثقلین» و جلد 70 «بحارالانوار» به نقل از تفسیر «مجمع البیان» طبرسی آمده است.

امیرمؤمنان على (ع) حدیثی را از پیامبر گرامى اسلام(ص) نقل می‎‏کند که فرمود:

«ای علی، بهترین و پر خیرترین آیه قرآن این آیه است: «وَ ما أَصابَکُمْ مِنْ مُصیبَةٍ فَبِما کَسَبَتْ أَیْدیکُمْ وَ یَعْفُوا عَنْ کَثیر؛ و هر [گونه‏] مصیبتى به شما برسد به سبب دستاورد خود شماست، و [خدا] از بسیارى در می‎‏گذرد.»

اى على! هر خراشى که از چوبى بر تن انسان وارد می‎شود و هر لغزش قدمى، بر اثر گناهى است که از او سر زده و آنچه خداوند در دنیا عفو می‎کند گرامی‎‏تر از آن است که (در قیامت) در آن تجدید نظر فرماید و آنچه را که در این دنیا عقوبت کرده است، عادل‎تر از آن است که در آخرت، بار دیگر کیفر دهد.»

متن حدیث:

«خَیْرُ آیَةٍ فِی کِتَابِ اللَّهِ هَذِهِ الْآیَةُ ... یَا عَلِیُّ مَا مِنْ خَدْشِ عُودٍ وَ لَا نَکْبَةِ قَدَمٍ‏ إِلَّا بِذَنْبٍ وَ مَا عَفَا اللَّهُ عَنْهُ فِی الدُّنْیَا فَهُوَ أَکْرَمُ مِنْ أَنْ یَعُودَ فِیهِ وَ مَا عَاقَبَ عَلَیْهِ فِی الدُّنْیَا فَهُوَ أَعْدَلُ مِنْ أَنْ یُثَنِّیَ عَلَى عَبْدِهِ.»

 

نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
0
0
ایا مصیبت مرگ پدر و مادر بخاطر گناهان است ؟