چگونه در جوانی پولدار شویم؟

۱۳۹۶/۰۲/۰۱ - ۰۹:۰۲:۵۳
کد خبر: ۵۴۷۳۹۵
چگونه در جوانی پولدار شویم؟
بدست آوردن ثروت و پولدارشدن کار آسانی نیست، اما می‌توانید با یاد گرفتن چگونگی بدست آوردن درآمد این آرزوی خود را محقق کرده و حتی در سنین جوانی به فردی پولدار تبدیل شوید.
به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ پولدار شدن یکی از آرزوهای اکثر مردم است، اما عده بسیاری هرگز به آن نمی‌رسند و در نتیجه به افرادی بدبین و منزوی و حتی حسود نسبت به افراد ثروتمند تبدیل می‌شوند.

بدست آوردن ثروت از طرق مختلفی صورت می‌گیرد برخی از افراد ثروت خود را به صورت ارث بدست می‌آورند، برخی دیگر از افراد نیز این ثروت را به خاطر استعداد و ویژگی‌های منحصربفرد خود بدست می‌آورند مانند ورزشکاران و هنرمندان نخبه، برخی افراد هم به طور ناگهانی پولدار می‌شوند مانند افرادی که در برخی مسابقات جوایز بسیار نفیس دریافت می‌کنند، اما بیشتر افراد موفق در دنیا ثروت خود را از طریق سخت کوشی و با سعی و تلاش بدست می‌آورند.

قوانین طلایی برای ثروتمند شدن در سنین جوانی
غالب افراد یک جامعه ثروتمند شدن در ایام جوانی با تکیه بر سعی و تلاش خود فرد را ناممکن می‌دانند، اما بسیاری از کارآفرینان و افراد نخبه جهانی در سنین جوانی و با رعایت راهکارهایی منحصربفرد به ثروت دست یافته‌اند، آن‌ها راهکارهای طلایی ثروتمند شدن را آموخته‌اند.

هدف شما از ثروتمند شدن چیست: 
هدف خود را برای بدست آوردن ثروت تعیین کنید، بهتر زندگی کردن، انجام پروژه‌ها و کارهای در دست اجرا، کمک به اعضای خانواده، ساختن زندگی بهتر برای همسر و فرزندان و هزاران دلیل دیگر که باید آن‌ها را تعیین کنید.

کارشناسان اعتقاد دارند افرادی که هدف قطعی و محکمی برای زندگی خود دارند در آینده موفقیت بیشتری بدست می‌آورند و اگر این هدف پولدار شدن باشد به آن می‌رسند.

اهدافتان را بنویسید:
برای ثروتمند شدن باید برنامه ریزی دقیق داشته باشید، به سختی کار کنید و بیشتر از سایرین پول پس انداز کنید.

داشتن اهداف بلند مدت بسیار خوب است و به شما چشم انداز جامعی از کارهایی که باید در طول سال‌ها انجام دهید ارائه می‌کند، اما برای موفقیت باید از اهداف کوتاه مدت شروع کنید.

این اهداف را بر روی کاغذ بنویسید و با رسیدن به هریک از آن‌ها موفقیت خود را ثبت کنید و به خود پاداش بدهید.

خواندن زندگی افراد موفق:
یکی از کارهای مفیدی که می‌تواند به شما برای کسب ثروت و موفقیت در زندگی کمک کند خواندن زندگی افراد موفق است.

زندگی این افراد سرشار از ایده‌ها و طرح‌های جالبی است که می‌توانید با الهام گرفتن از آن‌ها و نیز الگوبرداری از فرد موفق در بازه زمانی کوتاه به اهداف خود برسید و حتی به سطح ثروت مورد نظر خود دست یابید.

به دنبال کار جالب و با درآمد بالا بگردید
تلاش برای ارتقای مهارت‌های کاری و تحصیلی، کسب نمرات بالا دردروس دانشگاهی، سرمایه گذاری برروی کارهایی که آینده شغلی مناسبی دارند و می‌توانید در آن‌ها پیشرفت کنید، همگی می‌تواند به شما در بدست آوردن درآمد بالا کمک کند.

همچنین در صورتی که شاغل هستید تلاش و کوشش در کار خود، امیدواری، آینده نگری، پس انداز و علاقه به آموزش مهارت‌های جدید می‌تواند به شما کمک کند که در کار خود پیشرفت کنید و در نتیجه همزمان با دریافت پست‌های بالاتر حقوقتان نیز افزایش پیدا کند.

اگر در شغلی که هستید نمی‌توانید پیشرفت کنید و سطح درآمد شما کم است، در صورتی که دارای توانایی‌های بالاتر از وظایف شغلیتان هستید با مدیرتان برای ارتقاء گفت و گو کنید و در صورتی که در آن شغل، آینده مالی مناسبی وجود ندارد زمان آن فرا رسیده است که شغل خود را عوض کنید.

مهارت‌ها و استعدادهای خود را بشناسید
بسیاری از افراد موفق در دنیا به دلیل شناخت استعداد‌ها و مهارت‌های خود به موفقیت و ثروت رسیده اند.

برای رسیدن به موفقیت باید مهارت‌ها و استعدادهای خود را بشناسید، اگر این شناخت ازسنین کودکی یا نوجوانی انجام شود بهتر است و فرد می‌تواند برنامه ریزی زندگی خود را برآن اساس انجام دهد، اما در سنین بالاتر نیز شناسایی استعداد‌ها می‌تواند به فرد کمک کند تا در حین انجام کارهای اصلی خود از مهارت‌ها و توانایی‌های بالقوه نیز استفاده کرده به موفقیت بالاتری دست پیدا کند.

این استعداد می‌تواند مهارت هنری، موسیقی، آشپزی، ورزشی، رزمی و هر نوع توانایی باشد که در فرد به صورت بالقوه وجود دارد و تنها باید به آن بها داده شود تا به شکوفایی برسد.

دامنه معاشرت اجتماعی خود را بالا ببرید
یکی از کارهایی که باعث موفقیت افراد نخبه جهانی می‌شود روابط اجتماعی بالای آن‌ها است. این افراد دارای دامنه وسیعی از دوستان از طیف‌های مختلف سنی و با سطح درآمدهای مختلف و در سمت‌های مختلف دارند و از هر کدام از آن‌ها مواردی برای موفقیت را یاد می‌گیرند.

یادگیری دخل و خرج و محاسبات مالی را در خودتان تقویت کنید
افراد موفق و ثروتمند معمولاً در زمینه محاسبات ریاضی قوی هستند، این افراد می‌توانند درآمد‌های خود را پیش بینی کنند، ولخرجی نمی‌کنند، از وام‌ها در زمان‌های مناسب استفاده می‌کنند و به عبارت معروف قدر موقعیت‌ها را می‌دانند.

این افراد در نگهداری از وسایل خود بسیار جدی و دقیق هستند و از آخرین اخبار در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری باخبر هستند و در بهترین زمان سرمایه گذاری می‌کنند.

همچنین این افراد اهل ریسک‌های مالی هستند و حتی در صورت شکست نیز روحیه خود را از دست نمی‌دهند و دوباره تلاش می‌کنند.

به دنبال کار کردن برای دیگران نباشید 
با کار کردن برای دیگران باوجود یادگیری بسیاری ازمهارت‌ها، اما رسیدن به سطح بالایی از درآمد امکان‌پذیر نمی‌شود، اما با کارآفرینی و اشتغال‌زایی برای خود می‌توانید به سطح درآمد بالاتری دست پیدا کنید.

بسیاری از افراد موفق دردنیا مانند بیل گیتس، مارک زاکر برگ، ایلون ماسک و دیگر صاحبان کسب و کار از طریق کارآفرینی به ثروت‌های افسانه‌ای دست پیدا کرده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران
 

 

نظر شما