عملی که از ۲ ماه روزه نزد خدا محبوب‎تر است

۱۳۹۶/۰۳/۰۴ - ۰۹:۲۵:۰۹
کد خبر: ۵۶۳۶۶۹
امام سجاد(ع) ضمن روایتی از عملی یاد کردند که از دو ماه روزه و اعتکاف نزد خدا محبوب‎تر است

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ توجه و رسیدگی به امور همنوعان ایمانی از تأکیدات مهمی است که در منابع دینی‎‎مان به وفور دیده می‌شود تا جایی که امام سجاد(ع) ضمن حدیث مفصلی، ثواب برآوردن نیاز برادران دینی را از دو ماه روز و اعتکاف نزد خداوند محبوب‎تر معرفی کردند.

ابوحمزه ثمالی از امام سجاد علیه‎السلام نقل می‌کند: هر که حاجت برادرش را برآورد به برآوردن حاجت خداوند آغازیده و خداوند به سبب این کار صد حاجت او را که یکى از آنها بهشت است برآورد و هر که اندوه و گرفتارى برادرش را بزداید خداوند اندوه‏ هاى روز رستاخیز او را بزداید هر چند بسیار سخت باشند ... به خدا سوگند که برآوردن نیاز برادر دینی از دو ماه روزه و اعتکاف پى در پى در ماه حرام در پیشگاه خداوند محبوب‎تر است.

متن حدیث:
مَنْ قَضَى لِأَخِیهِ حَاجَةً فیحاجه الله بها [فَبِحَاجَةِ اللَّهِ بَدَأَ] وَ قَضَى اللَّهُ بِهَا مِائَةَ حَاجَةٍ فِی إِحْدَاهُنَّ الْجَنَّةُ وَ مَنْ نَفَّسَ عَنْ أَخِیهِ کُرْبَةً نَفَّسَ اللَّهُ عَنْهُ کُرْبَةً یَوْمَ الْقِیَامَةِ بَالِغاً مَا بَلَغَتْ ... وَ اللَّهِ لَقَضَاءُ حَاجَتِهِ أَحَبُّ إِلَى اللَّهِ مِنْ صِیَامِ شَهْرَیْنِ مُتَتَابِعَیْنِ بِاعْتِکَافِهِمَا فِی الشَّهْرِ الْحَرَامِ.

منابع:
ثواب الاعمال شیخ صدوق، ص146
وسایل الشیعه، ج16، صص343

 

نظر شما
پرونده ویژه