دعاهایی برای قبول شدن در امتحانات

۱۳۹۶/۰۴/۱۴ - ۲۰:۲۵:۲۵
کد خبر: ۵۸۲۷۷۱
دعاهایی برای قبول شدن در امتحانات
در متن زیر به دعاهایی می‌پردازیم که انسان‌ها با خواندن آن‌ها و با بهره گرفتن از معلومات خود می‌توانند در امتحانات قبول شوند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ با توجه به اینکه در روزهای 15 و 16 تیرماه شاهد برگزاری کنکور در رشته های مختلف تحصیلی هستیم، در متن زیر به دعاهایی که خواندن آن ها برای قبولی در امتحانات مورد سفارش قرار گرفته، می پردازیم.

صورت صحیح دعا برای قبولی در امتحان این است که انسان از خداوند بخواهد محفوظات و معلوماتش را در وقت امتحان، بیاد آورد و فراموشی به او دست ندهد و البته نباید انتظار داشت که بدون تلاش و مطالعات قبلی، به موفقیت دست پیدا کرد و دعا باید با تلاش همراه شود.

به هرحال دعائی که مضمون آن متناسب با مورد سؤال شما می باشد، دعای دفع فراموشی و نسیان می باشد که از امام صادق «ع» نقل شده است که دست خود را بر پیشانی بگذار و چنین دعا کن «صَلَّی اللّهُ عَلی مُحَمَّد وَ الِهِ الّلهُمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ یا مُذَکِّرَ الْخَیْرِ وَ فاعِلَهُ وَ الامِرَ بِهِ ذَکِّرْنی ما اَنْسانیه» همچنین دعای زیادتی حافظه و دعای مطالعه و غیره که در این مطلب آمده را نیز می توان ملاحظه نمود.

قدرت حفظ عظیم :

در بعضی از نسخه های قدیمی آمده است که هر کس این دعا را هفت صبح بر هفت مویز ( انگور سیاه خشک شده ) بخواند و بخورد خداوند متعال حفظ عظیمی به او کرامت فرماید مجرب است :

اللَّهُمَ‏ نَوِّرْ بِکِتَابِکَ قَلبی، وَ اشْرَحْ لی مِن صَدْرِی، وَ أَطْلِقْ بِهِ لِسَانِی بِحَوْلِکَ‏ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ‏ الْعَلِیِ‏ الْعَظِیمِ‏

 

جهت آسان شدن امور:

اگر کسی این پنج اس مبارک و شریف یعنی اَلْمُصَوِّرُ اَلْمُبْدِئُ‏ اَلْمُعِیدُ اَلْمُحْیُ اَلْمُمِیتُ را چهل روز و هر روز 1740

مرتبه بخواند اگر طالب علم باشد عالم می گردد و اگر فهم و عقل و ادراک خواهد او را فهم و عقل و ادراک بخشد و هیچ چیز بر او مشکل نگردد .

زیادی فهم و حفظ و علم :

هر کس با ایمان آیات فوق را با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن بنویسد در روز دوشنبه و با خود نگاه دارد.

آیات 1 الی 5 سوره علق :

اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ

خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَقٍ

اقْرَأْ وَرَبُّکَ الْأَکْرَمُ

الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ

عَلَّمَ الْإِنسَانَ مَا لَمْ یَعْلَمْ

منبع:میزان

 

نظر شما