این سبزی بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، سرطان و عفونت را متوقف می کند

۱۳۹۶/۰۴/۲۰ - ۰۵:۰۵:۱۰
کد خبر: ۵۸۵۰۰۰
سیر یک سوپر غذای واقعی است هر چند که بوی دلنشینی ندارد و خیلی‌ها به خاطر بوی تند آن خود را از خواص بی نظیرش محروم می‌کنند.

تقریبا می‌توان گفت که در تمام دنیا سیر جای خود را در آشپزخانه‌ها مستحکم کرده و این به علت طعم و عطر دلنشینی است که به غذاها می‌دهد فارغ از خواص بی نظیرش برای سلامتی انسان.

علت بوی سیر ترکیبات گوگردی درون آن است و می‌توان گفت که جایگاه این ماده غذایی در رده بندی پر خاصیت ترین غذاها بعد از زردچوبه یعنی در رده دوم قرار دارد و تاکنون تحقیقات زیادی بی نظیر بودن آن را برای بدن انسان و جلوگیری و درمان بیماری‌ها ثابت کرده است.

سیر می‌تواند ۴ علت عمده مرگ و میر در دنیا یعنی بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، سرطان و عفونت را متوقف کند.

 

۱ – بیماری‌های قلبی

بیمایر‌های قلبی و عروقی قاتل شماره ۱ در جهان هستند و بعد از آن می‌توان از سرطان نام برد!

سیر به طور گسترده ای به عنوان عامل پیشگیری کننده و درمان بسیاری از بیماری‌های قلبی-عروقی و متابولیکی، از جمله آترواسکلروز، هیپرلیپیدمی، ترومبوز، فشار خون بالا و دیابت شناخته شده است.

تحقیقات نشان می‌دهد که سیر می‌تواند روند بیماری‌های قلبی را معکوس کرده و عصاره آن توانسته پلاک‌های موجود در شریان بیمار‌های مورد تحقیق را که مبتلا به سندروم متابولیک بوده اند را به طور چشمگیری کاهش دهد.

۲ – سرطان

تحقیقات نشان می‌دهند که سبزیجاتی نظیر پیاز و سیر می‌توانند با ترکیبات فعال گوگردی موجود در خود سلول‌های سرطانی را در هر مرحله ای تحت تاثیر قرار داده و خطرات ناشی از سرطان بر روی بدن را کاهش دهد.

در جوامعی که مصرف سیر در آن‌ها بیشتر است درصد ابتلا به سرطان از جمله سرطان معده، روده بزرگ، پانکراس، پستان و مری کمتر است. همچنین در آزمایشات انجام شده نشان داده شده که مصرف این سبزی موجب توقف فعالیت مواد سرطان زا در بدن، افزایش قدرت ترمیم DNA، کاهش رشد و مرگ سلولی می‌شود.

خبر خوب دیگر اینکه سیر می‌تواند ریسک ابتلا به سرطان پانکراس که یکی از کشنده ترین سرطان‌ها است را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد و حتی می‌تواند در بهبود سرطان پانکراس نیز موثر باشد.

خواص آنتی باکتریال آن یکی از عوامل کاهش خطر ابتلا به سرطان است.

۳ – فشار خون

سیر به تنهایی می‌تواند در درمان بیماری فشارخون موثر باشد. مطالعه بر روی افراد دارای فشار خونن کنترل نشده که داروی فشار خون مصرف می‌کرده اند نشان داد که مصرف عصاره سیر به مدت ۳ ماده و ۴ بار در روز می‌تواند فشار خون را تا حد بسیار موثری کنترل کند.

پلی سولفید موجود در آن باعث باز شدن عروق خونی و کاهش فشار خون می‌شود.

۴ – عفونت

آزمایشات نشان داده اند که سیر (یا ترکیبات شیمیایی خاص آن مانند آلیسین) در کشتن میکروارگانیسم‌های بی شماری که مسئولیت برخی از عفونت‌های رایج و عادی، از جمله سرماخوردگی را بر عهدا دارند، بسیار موثر است. این سبزی واقعا می‌تواند در جلوگیری از سرماخوردگی و همچنین عفونت‌های دیگر کمک کند.

خواص ضد میکروبی، ضد ویروسی و ضد قارچی آن می‌تواند به کاهش عوارض و عفونت‌های دیگر کمک کند. آلیسین سیر به طور خاص نقش مهمی‌در قدرت ضد میکروبی این گیاه دارد.

۵ – ریزش مو

آزمایش‌های بالینی نشان داده اند که سیر در درمان آلوپسی موثر است.

آلوپسی بیماری است که سیستم ایمنی بدن، موی سر را به عنوان یک عنصر بیگانه می‌شناسد و درصدد حذف آن بر می‌آید.

ژل سیر در آزمایشات مختلف به عنوان درمانی برای آلوپسی در کنار درمان‌های موضعی دیگر شناخته شده است هر چند که هنوز تحقیقات ادامه دارد!

۶ – آلزایمر

می‌توان ادعا کرد که آنتی اکسیدان‌های قوی موجود در این سبزی دوست داشتنی می‌تواند بدن را در مقابل آسیب‌های اکسیداتیو که منجر به بیماری‌های شناختی از جمله آلزایمر می‌شود حمایت کند.

دانشمندان می‌گویند که داروهای ضد الزایمر و درمان آلزایمر در آینده ای نه چندان دور حاوی عصاره سیر خواهند بود!

۷ – دیابت

سیر می‌تواند در تنظیم سطح قند خون در بیماران دیابتی و همچنین کلسترول خون این دسته از بیماران بسیار کمک کننده باشد. بیماران دیابتی با خوردن سیر می‌توانند عوارض جانبی این بیماری را در بدن خود کم کنند.

عوارضی همچون بالا رفتن کلسترول بد (LDL) ! سیر میزان این کلسترول را در بدن کم کرده و سطح کلسترول خوب را بالا می‌برد.

منبع:نت نوشت

خبرگزاری برنا: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

 

 

نظر شما