مرگ و میر ناشی از تزریق خون آلوده .. دردسر جدید دولت انگلیس

۱۳۹۶/۰۴/۲۱ - ۱۶:۰۷:۲۹
کد خبر: ۵۸۵۹۱۳
مرگ و میر ناشی از تزریق خون آلوده .. دردسر جدید دولت انگلیس
دولت انگلیس اعلام کرد : تحقیقات دربارۀ استفاده از خون آلوده در بیمارستان های ادارۀ کل خدمات درمانی دولتی به زودی آغاز می شود.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ تزریق خون آلوده به بیماران بیمارستان های ادارۀ کل خدمات درمانی دولتی انگلیس باعث مرگ حداقل 2 هزار و 400 بیمار شده است.  
قضیۀ خون آلوده به دهه های هفتاد و هشتاد قرن گذشته برمی گردد و خونی که بیمارستان های ادارۀ کل خدمات درمانی دولتی به بیماران خود تزریق می کردند ، آلوده به ویروس هائی همچون ویروس اچ.آی.وی (عامل  ایدز) و ویروس سی (عامل هپاتیت - التهاب کبد -) بود و خون های آلوده هزاران مراجعه کننده را بیمار کرد.
سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس اعلام کرد : ما با خانواده های قربانیان درباره نوع و نحوۀ تحقیقات گسترده ای که به زودی آغاز خواهد شد ، مشورت خواهیم کرد.

گزارش مورخ 2015 گروهی از نمایندگان پارلمان انگلیس حاکیست: وزارت بهداشت و درمان تعداد کسانی را که بین سال های 1970 و 1991 به بیماری هپاتیت مبتلا شدند ، بیش از 30 هزار نفر برآورد می کند ولی فقط 6 هزار نفر شناسائی شدند و هزار و 500 نفر هم بین سال های 1978 و 1985 به بیماری ایدز  مبتلا شدند.   
این گزارش به درخواست رؤسای همۀ احزاب بجز حزب حاکم محافظه کاران تهیه شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز