"بزرگترین فاجِعه هواپیمایی تاریخ"... اتفاق نیفتاد!

۱۳۹۶/۰۴/۲۷ - ۱۴:۱۳:۲۳
کد خبر: ۵۸۸۱۱۱
بزرگترین فاجِعه هواپیمایی تاریخ... اتفاق نیفتاد!
سازمان هواپیمایی کشوری آمریکا مشغول تحقیق پیرامون حادثه‌ای است که در صورت وقوع، می‌توانست "بزرگترین فاجعه هواپیمایی تاریخ" را رقم بزند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ پرواز شماره 759 ایرکانادا که روز جمعه 7 ژوییه از تورنتو عازم سانفرانسیسکو بود به جای فرود در باند فرودگاه نزدیک بود بر روی چهار هواپیمای پر از مسافر و سوخت متوقف شده در باند "تاکسی درایو" فرودگاه بین المللی سانفرانسیسکو بنشیند و بدین ترتیب بزرگترین فاجعه هواپیمایی تاریخ را رقم بزند.

این هواپیمای ایرباس 320 ساعت 11:56 دقیقه شب مجوز فرود در باند فرودگاه سانفرانسیسکو را گرفت، اما خلبان ناخواسته به باند تاکسی درایو این فرودگاه نزدیک شد.

در آن لحظه در باند تاکسی درایوC، چهار فروند هواپیما با تمام سرنشینان و سوخت کامل در انتظار گرفتن مجوز پرواز ایستاده بودند.

یک کارشناس پروازی در این باره به شبکه فاکس نیوز گفت: اگر این خبر درست باشد، در صورت فرود اشتباه هواپیمای کانادایی احتمالا بزرگترین فاجعه تاریخ هواپیمایی روی می‌داد. تصور کنید این هواپیما با 4 هواپیمای دیگر، پر از مسافر و سوخت، برخورد می‌کرد، چه حادثه وحشتناکی اتفاق می‌افتاد!

در حالی‌که پرواز ایرکانادا در حال فرود بر روی باند تاکسی درایو فرودگاه بود، در آخرین لحظه یکی از ماموران کنترل ترافیک فرودگاه به خلبان دستور می‌دهد دوباره اوج بگیرد و برای فرود دور بزند.

سازمان هواپیمایی کشوری آمریکا هم اکنون مشغول بررسی است که هواپیمای ایرکانادا چقدر به باند تاکسی درایو نزدیک شده است.

بعد از هشدار برج مراقبت فرودگاه، هواپیمای ایرکانادا بدون هیچ حادثه‌ای برروی باند اصلی فرودگاه سانفرانسیسکو فرود آمد.

 

 

نظر شما