دفع سموم بدن با این نوشیدنی

۱۳۹۶/۰۶/۰۵ - ۱۵:۲۵:۲۸
کد خبر: ۶۰۵۵۵۱
گلاب دارای خواص متعددی است که در این مطلب به برخی از این خواص اشاره شده است از جمله نوشیدن «شربت گلاب و عسل» موجب طراوت بدن و دفع سموم از بدن می‌شود.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ گلاب یکی از نوشیدنیهای پرمصرف در طب سنتی است که طبع میانه تا حدودی رو به خنکی دارد بنابراین برای اکثر افراد مصرف آن توصیه می‌شود و عارضه خاصی ندارد.

گلاب می‌تواند باعث خنکی، نرمی و صافی پوست‌های حساس و تحریک شده شود، پوستهای چرب را پاکسازی کرده و به تعادل برساند.

گلاب می‌تواند پوستهای معمولی را احیا کرده و به آنها جوانی و زیبایی ببخشد.

گلاب در طب سنتی ایرانی دارای خواص فراوانی است که مهم ترین آن آرام‌بخش بودن آن است که به همین دلیل در مراسم عزاداری هم از آن استفاده می‌شود.

یکی از دلایلی که در مراسم عزاداری و سوگواری اموات از گلاب استفاده می کنند این است که مزاج افراد مصیبت دیده که معمولاً دچار استرس، بی‌خوابی و پرفعالیتی لذا حرارت بالا شده‌اند را رو به خنکی و تعدیل می‌برد؛ بوی آن برای قلب و مغز مفید، آرام‌بخش و تسکین دهنده است.

طعم گلاب مورد پسند ذائقه و گوارا بوده، اشتها را که معمولاً در هنگام بروز استرس و غم مختل می‌شود تحریک کرده و باعث تسکین حلق و حنجره و صدا نیز می‌شود.

 گلاب به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان‌ها و ویتامینهای گوناگون، می‌تواند از بروز علایم پیری پیشگیری کرده و پوست را تغذیه کند.

گلاب دارای خواص ضد عفونی‌کننده طبیعی، ضد التهابی و ضد باکتری نیز هست.

 برای بهرمندی از مواهب بی‌نظیر گلاب، هر شب قبل از خواب مقداری گلاب را با آبفشان به صورت و پوست خود بیفشانید همچنین نوشیدن شربت گلاب و عسل موجب طراوت بدن و دفع سموم از بدن می‌شود.

 طبیعت گلاب گرم است و مقوی معده، قلب، کبد و اعصاب بوده و آرامبخشی قوی به حساب می‌آید؛ این مایع خوشبو و معطر تا حدودی تحریک‌کننده جریان خون بوده و بافت پوست را به تولید سلول‌های جدید تحریک می‌کند.

 

نظر شما
پرونده ویژه