خواص بی نظیر این آلو برای درمان انواع بیماری‌ها!

۱۳۹۶/۰۶/۰۶ - ۱۱:۰۳:۱۴
کد خبر: ۶۰۵۸۰۱
خواص بی نظیر این آلو برای درمان انواع بیماری‌ها!
آلو ها در انواع و اقسام گوناگون از جمله موادی هستند که در طب سنتی شرق قرن ها مورد استفاده قرار گرفته اند. خواص بی شماری این مواد برای کلیه، روده و کل سیستم گوارش در بر دارند. آلو می تواند مسمومیت های ناشی از آب آلوده را نیز درمان کند.
 

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ آلوی اومه بوشی نام یکی از انواع تسوکه‌ مونو (انواع ترشی‌ها و شورها) در آشپزی ژاپنی است. برای تهیه آلوی اومه بوشی آلو را نخست نمک سود کرده و بطور طبیعی خشک می‌کنند.

آلوی اومه بوشی از جمله میوه هایی است که همچون یک داروی موثر در طب سنتی شرق مورد استفاده قرار می گیرد. این میوه، مواد شیمیایی که مخرب کبد و کلیه است را از بین برده و از عفونت رودهجلوگیری می کند. با توجه به اینکه این روزها بیشتر مناطق آب هایی آلوده دارند، آلو می تواند مسمومیت ناشی از آب آلوده را نیز درمان کند.

آلوی اومه بوشی را خودتان در منزل تهیه کنید و از مزایای بی نظیر ان برای سلامتی بهره ببرید.

خواص آلوی اومه بوشی

آلوی اومه بوشی

آلوی اومه بوشی که در حقیقت نوعی زردآلو است دارای محتوای خارق العاده ای است.

آلوی اومه بوشی حاوی میزان زیادی آهن، کلسیم، فسفر، تیامین و ریبوفلاوین است و همچنین مقدار کلروفیل، ویتامین های A و B2 و C در این میوه بسیار زیاد است.

محتوای اسیدی آن به علت وجود اسید سیتریک و حالت قلیایی نمک آلوی اومه‌ بوشی باعث شده تا اومه بوشی یک ضد باکتری و ضد ویروس قوی به شمار برود.

به دلیل غلظت بالای اسید سیتریک موجود در آلو خواص قلیایی آن بسیار زیاد است و در بدن حالت قلیایی را به وجود می آورد در حقیقت میزان اسید سیتریک موجود در آلو ۲۵ برابر بیشتر از میزان اسید سیتریک در آبلیمو است.

این اسید سبب جذب مواد مغذی و انتقال بهتر آن ها به سلول های بدن می شود.

مزایای اسید سیتریک در بدن

اسید سیتریک یکی از عناصر مفید برای بدن انسان محسوب می شود. آهن، کلسیم، منگنز، پتاسیم به کمک اسید سیتریک بسیار بهتر و راحت تر جذب می شوند.

خاصیت اسیدیته ای که این اسید در بدن ایجاد می کند، مضرات غذاهای فرآوری شده و شکر را خنثی می کند. بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است میزان ۱۰ گرم آلو می تواند اسیدیته تولید شده از ۱۰۰ گرم قند را خنثی کند.

اسید سیتریک جذب مواد مغذی و عملکرد گوارشی در روده کوچک را بهبود می بخشد.

مزایای دیگر آلو

این آلو قرن هاست که برای درمان خستگی، سم زدایی و ذدرمان بیماری های خاص مانند حصبه (تیفوئید)، اسهال خونی و مسمومیت غذایی استفاده می شود.

در صورتی که قصد پخت و پز آلو همراه با غذا را دارید حداقل ۵ دقیقه قبل از پختن آن را خیس کرده و بعد بپزید.

مصرف آلو همراه با زنجبیل می تواند مشکلات کم خونی، بی اشتهایی و سر درد را درمان کند. همچنین برای درمان سرگیجه و رهایی از علائم سرماخوردگی و آنفولانزا، پاکسازی خون، بهبود عملکرد کبد و بسیاری مزایای دیگر از آلوی بومه موشی بهره ببرید.

زنان باردار برای رفع حالت تهوع از این آلوی پرخاصیت می توانند میل کنند.

 

منبع:نت نوشت

نظر شما