صبحانه‌ ای که اشتهای کودکان را باز می‌کند

۱۳۹۶/۰۷/۰۴ - ۰۸:۰۴:۰۸
کد خبر: ۶۱۷۶۶۹
صبحانه‌ ای که اشتهای کودکان را باز می‌کند
یک متخصص طب ایرانی گفت: لقمه‌های کوچک و نان نرم تازه نیز یکی از عواملی است که تمایل کودکان را به سمت صبحانه تقویت می‌کند، در بسیاری از کودکان مصرف نان کره مربای آلبالو اشتهای آنها را باز می‌کند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ ارمغان سادات کیهان مهر درباره اهمیت خوردن صبحانه در ایام مدرسه اظهار کرد: خوردن صبحانه با تنظیم قند خون نقش بسیار مهمی در سطح هوشیاری، تمرکز و یادگیری دروس دارد.

وی افزود: والدین، کودکان و نوجوانان را زودتر بیدار کنند تا فرصتی حاصل شود تا اشتهای آن‌ها انگیخته شود و صبحانه میل کنند، مصرف نان کره مربا، نان کره عسل، نان پنیر گردو و نان تخم مرغ ... می‌توانند پیشنهادهای مناسبی برای صبحانه کودکان باشند.

این متخصص طب ایرانی تصریح کرد: سفره‌ای آماده با حضور پدر و مادر و سایر اعضای خانواده یقینا یکی از مهمترین عواملی است که کودک را به سمت صبحانه سوق می‌دهد.

نان کره و مربای آلبالو اشتها کودکان را باز می‌کند

کیهان مهر گفت: لقمه‌های کوچک و نان نرم تازه نیز یکی از عواملی است که تمایل کودکان را به سمت صبحانه تقویت می‌کند، در بسیاری از کودکان مصرف نان کره مربای آلبالو اشتها را باز می‌کند.

وی اضافه کرد: اگر کودک یا نوجوان بدون صبحانه به مدرسه رفت، خوراکی زنگ اول کودک را در حکم صبحانه فرض کنید، پس گذاشتن موادی مانند لواشک، ذرت بو داده، شکلات، آبمیوه‌های پاکتی و ... مناسب نیستند، کیک با مواد نگهدارنده و آبمیوه مساوی با یک صبحانه سالم نیست.

منبع:تسنیم

نظر شما