واکنش کاربران به اسلام آوردن بازیگر مشهور روسی

۱۳۹۶/۰۸/۱۷ - ۰۶:۱۸:۳۶
کد خبر: ۶۳۴۵۵۶
کاربران شبکه اجتماعی فیسبوک به اظهار نظر در رابطه با موضوع پذیرش اسلام توسط سرگی رامانویچ بازیگر مشهور روسی پرداختند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ سرگی رامانویچ پنج سال پیش مسلمان شد، این تصمیم حاصل راه طولانی تحقیق و پژوهش ایشان در زمینه دین اسلام بوده است. به گفته وی، خانواده و نزدیکان او از این تصمیم بسیار نگران بودند، چرا که نگران بودند که سرگی شست‌وشوی مغزی شده و در دام افراطیون گرفتار شده باشد.

اما با گذر زمان خانواده سرگی متوجه شدند که این تصمیم آگاهانه و با دانش بوده است و هیچ گونه مورد منفی و خطرناکی در آن وجود ندارد. در صفحه شخصی خود ایشان اغلب از موضوعات فلسفه دین، ازدواج و خانواده می‌نویسد.

این بازیگر مشهور متاهل است و در آرزوی پدر شدن است. بخشی از کاربران به انتقاد از وی برخواسته و او را  خائن نامیدند. برخی کاربران تغییر مذهب را گناه بزرگی می‌دانند. به عنوان مثال ناتالیا آزارووا می‌نویسد: او خیانت کرده است و ایمان خود را از دست داده است، شاید اسلام مد شده است. شخص ساده که عقل و عقیده ندارد، برخی دیگر به شدت و با جملات مشابه به نقد و سرزنش این بازیگر پرداختند،

اما در این میان شمار افرادی که به حمایت از سرگی رامانویچ پرداختند نیز قابل توجه است، این دسته از کاربران که به حمایت از بازیگر روسی پرداختند بر این باورند که هر شخصی در انتخاب دین و مذهب خود آزاد است و تصمیم سرگی رامانویچ سزاوار هیچ گونه سرزنشی نیست. به عنوان مثال، آندری پریلوس می‌نویسد: هر شخصی آزاد است که دینی مورد علاقه و متناسب با دانش و آگاهی خود را برگزیند.

الکساندر کاراژیلیز بر این باور است: هر شخصی مختار است که دین خود را خودش تعیین کند، امیدوارم که سرگی آگاهانه تصمیم گرفته باشد. هیچ دین و مذهی بدی وجود ندارد و ممکن است مردم نالایق و اراذل وجود داشته باشند، سرگی رحانوف معتقد است که تصمیم بازیگر جوان صادقانه و از سر آگاهی است:  احسنت! این انتخاب از سر آگاهی است. نمی دانم، قابل درک نیست که چرا به انتقاد از ایشان می‌پردازند، انگار مرتکب جرم و گناهی شده است.

ایزابل وازاگوف مسیحی به انتقاد از آن دسته از افرادی پرداخت که تمام مسلمانان را تروریست می‌دانند: مگر همه مسلمانان تروریست هستند؟! و در عوض همه مسیحیان پاک و مقدس؟! من مسیحی هستم. در هر دینی می‌تواند آدم خوب و بد وجود داشته باشد، دیگر افراد از جمله ویکتوریا میلیشنکا اظهار می‌دارد: چرا به ایشان توهین می‌کنید، اسلام یک دین است به مانند دیگر ادیان. ایشان حق انتخاب دارد. اگر همسایه، دوست و آشنای ما مسلمان باشد و به تبلیغ اسلام بپردازد باید او را ازبین برد؟، یلنا پارونوا بر این باور است: این حق ایشان است. اسلام به معنی تروریزم نیست. تاکنون موردی از مست بودن مفتیات در حال رانندگی شنیده نشده است در حالی که این مورد در بین روحانیون مسیحی بوده است.

خبرگزاری برنا: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.


 

 

نظر شما