تعجب آمریکایی‌ها از خدمات بن‌سلمان‌ به صهیونیست‌ها‌

۱۳۹۶/۰۹/۱۴ - ۰۹:۱۲:۴۶
کد خبر: ۶۴۵۵۱۷
یک روزنامه آمریکایی فاش کرد که بن‌سلمان‌ به‌گونه‌ای‌ از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند‌ که سبب تعجب مقامات آمریکایی شده است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی به جزئیات دیدار اخیر محمد بن‌سلمان‌، ولیعهد عربستان سعودی، با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، پرداخت و نوشت در این دیدار بن‌سلمان‌ از قدس به نفع فلسطینی‌ها چشم‌پوشی‌ و بیش از دونالد ترامپ از اسرائیل جانبداری کرد.

به‌نوشته‌‌ این روزنامه، بن‌سلمان‌ در این دیدار طرحی را پیشنهاد کرده است که بر اساس آن فلسطین به چند منطقه به‌صورت‌ خودمختار تقسیم می‌شود‌ و شهرک‌های‌ اسرائیلی نیز در کرانه باختری متعلق به اسرائیل باقی می ماند و به جای قدس شرقی، شهرک «ابودیس» پایتخت فلسطین اعلام می‌شود‌ و به آوارگان فلسطینی نیز اجازه بازگشت به میهن خود داده نمی‌شود.

به‌نوشته‌‌ نیویورک تایمز، بسیاری از مسئولان و کارشناسان آمریکا و کشورهای خاورمیانه از این طرح غافلگیر شدند، به‌ویژه اینکه این طرح را محمد بن‌سلمان‌ به محمود عباس مطرح کرد. این کارشناسان و مسئولان این تلاش‌های‌ بن‌سلمان‌ را تلاش برای ارائه خدمت به رئیس‌جمهور‌ آمریکا تلقی کردند.

به‌گزارش این منبع، بن‌سلمان‌ در دیدار اخیر با محمود عباس در ریاض اموال بسیار زیادی به تشکیلات خودگردان و شخص محمود عباس پیشنهاد کرده است و از عباس نیز خواسته است که در صورت مخالفت با این طرح از سمت خود کناره‌گیری‌ کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز