قابل توجه بانوان باردار؛

دمای هوا؛ نوزاد را باهوش یا کم هوش می‌کند!

۱۳۹۶/۰۹/۲۴ - ۱۷:۲۳:۳۹
کد خبر: ۶۴۹۵۷۱
دمای هوا؛ نوزاد را باهوش یا کم هوش می‌کند!
به دنیا آوردن نوزاد سالم تصادفی نیست و نیاز به هشیاری مادر، انجام خود مراقبتی دقیق، تست‌های ژنتیکی و توجه به توصیه‌های متخصصان دارد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ کارشناسان درجدیدترین پروژهش‌های خود دریافتند آب و هوا و سایر شرایط محیطی که با آب و هوا درارتباط است می‌تواند به طور غیر مستقیم بر جنین اثر گذاشته و سبب کاهش سطح هوش آن‌ها شود.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند فرزندان مادرانی که در دوران بارداری دردمای بالای ۳۲ درجه سانتیگراد زندگی می‌کنند از سطح هوش پایین تری به میزان (۰.۱ درصد) به نسبت سایر فرزندان برخوردار می‌شوند و به این ترتیب درآینده با احتمال کمتری ثروتمند می‌شوند.
کارشناسان دراین پژوهش مادران باردار درمنطقه‌های مختلف جغرافیایی را مورد بررسی قرارداده و وضعیت آتی زندگی فرزندان آن‌ها را بررسی کرده اند.

متخصصان به مادران باردار توصیه می‌کنند دمای بدن خود را دروضعیت متعادل نگه دارند و از حضور در فضا‌های بسیار گرم یا سرد خودداری کنند، استحمام با آب بسیار داغ  یا سفر به مناطق گرمسیری در دوران بارداری می‌تواند اثر بسیار خفیف برسطح هوش کودک بگذارد.

1-وقتی آب و هوا بر ضریب هوشی جنین اثر می‌گذارد2-قابل توجه بانوان باردار؛ دمای هوا نوزادتان را باهوش یا کم هوش می‌کند3-قابل توجه بانوان باردار؛ در زمان بارداری مراقب دمای هوا محیط باشید
البته این تاثیر به میزان زیاد نیست و بانوانی که درمنطقه‌های گرمسیری زندگی می‌کنند نباید نگران آسیب دیدن مغز جنین خود باشند، اما به طور نسبی هرچه مادر باردار دراین دوران در منطقه‌های خنک و متعدل تری قرارداشته باشد سطح هوش کودک او بالاتر خواهد بود.

1-وقتی آب و هوا بر ضریب هوشی جنین اثر می‌گذارد2-قابل توجه بانوان باردار؛ دمای هوا نوزادتان را باهوش یا کم هوش می‌کند3-قابل توجه بانوان باردار؛ در زمان بارداری مراقب دمای هوا محیط باشید
این پژوهش به وسیله دانشمندان دانشگاه کمبریج انگلستان انجام شده است و کارشناسان اعتقاد دارند معیار‌های فراوانی در دوران بارداری بر سلامت جسمی و روحی نوزاد موثر است و می‌تواند برابتلای او به بیماری‌های مختلف موثرباشد.

از جمله بیماری‌هایی که دانشمندان دریافتند دردوران جنینی توسعه پیدا می‌کند می‌توان بیماری اوتیسم را نام برد به همین دلیل متخصصان به مادران باردار توصیه می‌کنند مراقبت دقیقی از خود دراین دوران به عمل آورند.

1-وقتی آب و هوا بر ضریب هوشی جنین اثر می‌گذارد2-قابل توجه بانوان باردار؛ دمای هوا نوزادتان را باهوش یا کم هوش می‌کند3-قابل توجه بانوان باردار؛ در زمان بارداری مراقب دمای هوا محیط باشیدنداشتن استرس، قرارنگرفتن در معرض هوای بسیار گرم یا سرد (هردو می‌تواند بر نوزاد اثر منفی بگذارد)، مصرف مواد غذایی سالم شامل میوه و سبزی‌های تازه، دانه‌های آجیل، پروتئین حیوانی و گیاهی کم چرب، مواد لبنی، حبوب و انواع غَله، نوشیدن مایعات به ویژه آب و چای سبزی، مصرف مکمل‌های ویتامینی تحت نظارت پزشک و مراجعه منظم به متخصص برای انجام چک آپ‌های دوره ای، نداشتن استرس، استفاده نکردن ازمواد آرایشی و رنگ‌های شیمیایی، اهمیت به سلامت و بهداشت دهان و دندان می‌تواند سبب کاهش خطر و گذراندن یک دوره بارداری ایمن و زایمان موفق در مادر شود.

 

 

 

نظر شما