ادعای جدید ترامپ در باره مهاجران به آمریکا

۱۳۹۶/۱۰/۰۳ - ۰۷:۲۶:۵۱
کد خبر: ۶۵۳۳۳۴
ادعای جدید ترامپ در باره مهاجران به آمریکا
رئیس جمهور آمریکا مدعی شده همه مهاجرانی که از هائیتی وارد این کشور می شوند به بیماری ایدز مبتلا هستند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ پایگاه اینترنتی نشریه هیل در گزارشی نوشت:  دولت ترامپ ابتدای سال جاری میلادی و در نخستین ماه های ریاست جمهوری خود نظام پذیرش مهاجر را در آمریکا به باد انتقاد گرفت و اکنون نیز مدعی شده مهاجرانی که از هائیتی وارد این کشور می شوند همگی ایدز دارند. 
بر اساس این گزارش که ابتدا در روزنامه ی نیویورک تایمز منتشر شده ، ترامپ تنها به مهاجران هائیتی اهانت نکرد بلکه گفت آنانی که از نیجریه وارد آمریکا شده اند هرگز به لانه هاشان در آفریقا باز نمی گردند و مهاجران افغان هم از پناهگاه تروریست ها به آمریکا آمده اند. 
بر اساس این گزارش ، رئیس جمهور این سخنان را در ماه ژوئن در دیداری خصوصی ایراد کرده و به شدت از کافی نبودن تلاش ها برای متوقف کردن روند دریافت ویزای آمریکا از سوی خارجی ها انتقاد کرده است. 
کاخ سفید در واکنش به این گزارش ادعا کرده ترامپ هرگز در اشاره مهاجران هیچ کشوری از واژه های ایدز و لانه استفاده نکرده است. 
یکی از شعارهای انتخاباتی دونالد ترامپ ، توقف مهاجرت به آمریکا بود. او در دیدار خصوصی یاد شده گفت دوستان تماس می گیرند و می گویند این میزان مهاجرت به کشور احمقانه است. 
ترامپ ، در نخستین سال ریاست جمهوری در پی آن بود که مهاجرت را محدود کند. در روزهای ابتدایی ، او فرمانی اجرایی امضا و ورود شهروندان چندین کشور مسلمان را به آمریکا ممنوع اعلام کرد. اما این ممنوعیت با مشکلات حقوقی روبرو شد و برخی قضات فدرال موفق شدند اقدام او را عقیم بگذارند. 
ترامپ همچنین ساخت دیواری بزرگ را بین آمریکا و مکزیک در دستور کار قرار داده - شاید مهمترین وعده ی انتخاباتی او همین دیوار باشد - اما هنوز نتوانسته بودجه ی لازم را برای این طرح تامین کند.

 

نظر شما