فاش شدن جزییات ناگفته دیگر از شخصیت ولیعهد عربستان

۱۳۹۶/۱۰/۱۰ - ۰۴:۴۱:۰۷
کد خبر: ۶۵۶۴۳۸
فاش شدن جزییات ناگفته دیگر از شخصیت ولیعهد عربستان
یک روزنامه فرانسوی بخشی از ویژگی‌های رفتاری و شخصیت‌های ناگفته ولیعهد عربستان را فاش کرد و گزارش داد که وی همچنان از مشکل روانی دوران کودکی رنج می‌برد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ روزنامه «جورنال دو دیمانش» فرانسه در گزارشی جزییات جدیدی از شخصیت و فعالیت‌های «محمد بن سلمان ولیعهد» عربستان سعودی منتشر کرد کرد. 
در این گزارش آمده است: محمد بن سلمان تبدیل به حاکم کنونی کشور شده است به حدی که مامور پاسخ به تلفن‌هایی شده است که با ملک «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان برقرار می‌شود. 
جورنال دو دیمانش در ادامه نوشت: بن سلمان به تدریج در صحنه سیاسی برجسته می‌شود و برای این کار خودش را در سایه پدرش پنهان کرده است. 
این روزنامه در ادامه نوشت: بن سلمان ۳۲ ساله پس از آنکه حقوق بیشتری به زنان عربستان در مقایسه با گذشته داد و زمینه برای تفریحات را مهیا کرد، حاکم میانه رویی به نظر رسیده است اما به نظر حاکم سرکوبگری نیز می‌رسد زیرا در سبک حکومیتی‌اش استبداد و عناد از خود نشان داد. علاوه بر آنکه یکی از طرف‌های مهم در جنگ کنونی در یمن است. وی همچنین در دامن زدن به حالت بی‌ثباتی که همه خاورمیانه را در نوردیده است، سهم دارد. 
این روزنامه فرانسوی برخی از ویژگی‌ها و جنبه‌های شخصیتی بن سلمان را نیز فاش کرد و نوشت: بن سلمان همچنان از مشکل روحی روانی عمیق به دلیل بحرانی که از کودکی دچار آن بود رنج می‌برد زیرا برادران ناتنی وی از بالا به پایین به وی نگاه می‌کردند امری که باعث شد وی بخواهد این مساله را به همه شیوه‌ها و ابزار‌ها تغییر دهد. از بین این شاهزاده‌ها که شاهزاده‌های متکبر و مغرور هستند و از دانشگاه‌های خارجی فارغ التحصیل شده‌اند می‌توان به «سلطان بن سلمان» فضا نورد، شاهزاده «عبدالعزیز بن سلمان» که پست معاون وزیر نفت و نیز «فیصل بن سلمان» امیر منطقه مدینه منوره اشاره کرد. 

روزنامه فرانسوی سخنان «استفان لاکروا» استاد در مرکز پژوهش‌های سیاسی در پاریس که پژوهش‌هایی درباره عربستان سعودی دارد را نقل کرد که گفت محمد بن سلمان پسر عزیز کرده پدرش بود زیرا برای سال‌های طولانی با وی بود و در همه نشست‌ها همراهی‌اش کرد. 
لاکروا افرود که «کودک عزیر دردانه و نازپرورده با همراهی پدرش و دیدن کارهای سلمان که پایتخت را شهری غول پیکر کرد، چیز‌های زیادی یاد گرفت». 
این روزنامه در ادامه نوشت: بن سلمان در سال ۲۰۱۵ به عنوان وزیر دفاع منصوب شد و ماه ژوئن گذشته نیز با برکنار کردن «محمد بن نایف» ولیعهد عربستان خودش به عنوان ولیعهد این کشور شد. وی همچنین انقلابی در نظام و سیستم حاکم بر عربستان سعودی که ۸۵ سال امتداد دارد به وجود آورد و نظام پادشاهی عربستان سعودی را به نظام «اتوکراسی» تغییر داد که در آن یک نفر حکومت را در دست دارد و نه همه خاندان. 
این روزنامه فرانسوی همچنین نوشت: نظام سیاسی در عربستان بر حاکمیت سلاله پادشاهی و بازی پیچیده میان گروه‌های مختلف استناد دارد که ریشه در نسل فرزندان پادشاه موسس عربستان جدید دارند و به طور کلی رهبری را بین هم تقسیم می‌کنند. بن سلمان نیز در راستای حمایت خودش از انفجار اوضاع در اطرافش در زمانی که پدرش غایب می‌شود، کار می‌کند به همین دلیل در راستای سازماندهی دوباره کشور و جامعه کار می‌کند به طوری که با بلندپروازی‌هایش در پادشاه شدن همخوانی داشته باشد. 
جورنال دو دیمانش در پایان نوشت: محمد بن سلمان هرگز عربستان را ترک نکرد مگر در برخی سفر‌ها و همین امر آگاهی‌اش از جامعه عربستان و ذهنیت مردم عربستان را تقویت کرد. یکی از افراد نزدیک به دیوان پادشاهی تأکید کرد که «ولیعهد از افراد طبقه متوسط که آمادگی اجرای دموکراسی را ندارند به خوبی آگاهی دارد» این در حالی است که جوانان و زنان این طبقه به دنبال اصلاحات اقتصادی و اجتماعی هستند به همین دلیل بن سلمان در انقلابش بر این طبقه تمرکز کرد و چشم انداز اصلاحاتی فراگیرش در «چشم انداز ۲۰۳۰» را محدود به آن کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز