اوج بی‌توجهی مقامات امنیتی زندان‌های آلمان؛

۳ مورد فرار از یک زندان فقط در ۷ روز!

۱۳۹۶/۱۰/۱۳ - ۰۷:۰۰:۳۵
کد خبر: ۶۵۷۷۱۳
۳ مورد فرار از یک زندان فقط در ۷ روز!
پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر فرار شماری از زندانیان یک زندان در آلمان تنها ظرف هفت روز، مقامات برلین مورد انتقاد‌های شدیدی قرار گرفته‌اند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز سه‌شنبه، در پی سومین مورد فرار از زندان در طی یک هفته، انتقادات گسترده‌ای متوجه مقامات آلمان شد.

یک روزنامه آلمانی مشکلات امنیتی در این زندان را «باورنکردنی» خوانده است. سیاستمداران محلی نیز خواستار استعفای وزیر دادگستری آلمان شدند. کاربران در فضای مجازی نیز «سیاست درهای باز» این زندان را به باد انتقاد گرفتند.

روز پنجشنبه، 4 زندانی بین 27 تا 38 سال از زندان «پلاتسنزی» در برلین که اکنون به «زندان رسوایی» شناخته می‌شود، گریختند.

این زندانیان به جرائم سرقت، زورگیری و ضرب و شتم در این زندان محبوس شده بودند. این افراد از یک دستگاه فرز و یک پتک بزرگ برای نفوذ به کانال‌های تهویه هوا و عبور از زیر حصارها برای فرار استفاده کرده بودند.

یک دوربین امنیتی، جزئیات فرار این افراد را ضبط کرده است. با این‌حال، مسئولان زندان 41 دقیقه پس از فرار این افراد زنگ هشدار را به صدا درآوردند.

روز جمعه، هنگام حضور و غیاب زندانیان مشخص شد یک مرد 30 ساله از مرخصی روزانه خود بازنگشته است.

همچنین، صبح روز دوشنبه، نخستین روز سال نوی میلادی، اعلام شد دو زندانی دیگر نیز از طریق پنجره یک سلول از زندان گریخته اند. با این‌حال، این مسئله نیز ساعت‌ها بعد از آن گزارش شد.

این دو زندانی تحت قوانین «سیاست درهای باز» در این زندان محبوس بوده اند. این زندان به این افراد اجازه می‌دهد طی روز در خارج از زندان کار کنند و شب‌ها به زندان بازگردند.

یک سخنگوی محلی برلین در مصاحبه با خبرگزاری رسمی آلمان گفت: «این زندانیان می‌توانستند صبح روز بعد با پای پیاده از درب زندان خارج شوند.»

وزیر دادگستری آلمان روز سه‌شنبه در پیامی در صفحه کاربری خود در توییتر اعلام کرد چهار نفر از زندانیان متواری همراه با یک وکیل به زندان بازگشته اند و اکنون قرار است به زندانی با قابلیت‌های امنیتی شدیدتر منتقل شوند.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز