گیاهی برای آنها که از بی خوابی رنج می‌برند

۱۳۹۶/۱۰/۱۵ - ۱۹:۵۷:۳۷
کد خبر: ۶۵۸۷۷۲
گیاهی برای آنها که از بی خوابی رنج می‌برند
بیدمشک گیاهی با معطر با خواص درمانی متفاوت که به برخی از مهم‌ترین این خواص اشاره می‌کنیم.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ بیدمشک گیاهی از نژاد بید است که سنبله‌هایی با اسانس معطر و خواص درمانی فراوان دارد که در این مطلب برخی از خواص بیدمشک را بیان می‌کنیم.

درمان بی‌خوابی با بیدمشک

برای درمان بی‌خوابی با استفاده از بیدمشک باید ۵۰ گرم بیدمشک خشک شده را در یک لیتر آب جوش به مدت ۲ دقیقه بجوشانید و بگذارید ۱۰ دقیقه دَم بکشد. سپس این دمنوش را صاف و روزانه سه فنجان از آن را میل کنید.

درمان جوش‌های صورت با دمنوش بیدمشک

دمنوش بیدمشک دستگاه گوارش را ضدعفونی می‌کند و جوش‌های بدن را از بین می‌برد. نوشیدن این دمنوش همچنین حرارت درونی بدن را کاهش می‌دهد.

خواص عرق بیدمشک

عرق بیدمشک قند خون را کاهش می‌دهد و برای درمان کم خونی مفید است.

عرق بیدمشک دستگاه عصبی و حافظه را تقویت می‌کند و تب را کاهش می‌دهد؛ مصرف این عرق موجب تسکین سردرد‌ها و علایم قاعدگی نیز می‌شود؛ دَم‌کرده برگ بیدمشک برای دفع سنگ کیسه صفرا مفید است.

طرز تهیه دمنوش بیدمشک

مقدار ۵۰ گرم از برگ یا گل بیدمشک خشک شده را در یک لیتر آب جوش بریزید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه دَم بکشد. سپس این دمنوش را صاف و روزانه سه فنجان از آن را قبل از هر وعده غذایی میل کنید.

موارد منع مصرف بیدمشک

عرق بید مشک قند خون را پایین می‌آورد؛ بنابراین افرادی که قند خون پایین دارند نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنند؛ کودکان زیر ۲ سال، زنان باردار و شیرده هم باید در استفاده از بیدمشک احتیاط کنند. همچنین افراد با سن کمتر از ۱۶ سال که مبتلا به سرماخوردگی، آنفولانزا یا آبله مرغان هستند و نیز اشخاصی که از زخم‌های دستگاه گوارشی، گاستریت و نفخ رنج می‌برند، باید از مصرف بید مشک و عرق آن خودداری کنند.

 

 

نظر شما