پشت پرده دستگیری ۱۱ شاهزاده سعودی فاش شد

۱۳۹۶/۱۰/۱۷ - ۱۳:۵۹:۵۸
کد خبر: ۶۵۹۶۳۷
پشت پرده دستگیری ۱۱ شاهزاده سعودی فاش شد
افشاگر خبرهای محرمانه دربار عربستان سعودی پشت پرده بازداشت ۱۱ شاهزاده سعودی را فاش کرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ افشاگر خبرهای دربار پادشاه عربستان که در شبکه اجتماعی «توییتر» با نام مستعار «مجتهد» به افشاگری می‌پردازد درباره جزئیات بازداشت ۱۱ تن از شاهزادگان سعودی در کاخ «امیر ریاض» فاش کرد که علت واقعی تحرک این شاهزادگان آن چیزی نیست که در رسانه‌های عربستان مطرح شد بلکه شاهزادگان به چند علت تصمیم به اعتراض گرفتند که به بازداشت آنها منجر شد.

شاهزادگان به چند علت اعتراض کردند که این مهم ترین این علت ها عبارت است از: بازداشت و زندانی کردن شاهزادگان به شیوه توهین تحقیرآمیز، نظارت و اشراف رسانه‌ها بر رفتارهای آن‌ها و متهم کردنشان به فساد و در نتیجه خدشه دار کردن وجهه آن‌ها، شکستن جایگاه آن‌ها به‌طور علنی و مسلط کردن افرادی چون ترکی آل الشیخ بر آن‌ها، تحریک کردن مردم علیه آن‌ها که سبب فروپاشی کل خانواده حاکم شده است.

مجتهد افزود: پس از بحث و بررسی، شاهزادگان که تاحدودی احساس عزت و کرامت  می کردند، تصمیم گرفتند که به‌صورت گروهی به وضع موجود اعتراض کنند. آن‌ها برای این منظور نزد سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان، نرفتند؛ زیرا می دانستند که وی مبتلا به بیماری زوال عقلی است. همچنین به این علت که محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، نیز دشمن و حاکم واقعی کشور است، نزد او مراجعه نکردند، بلکه تصمیم گرفتند که به کاخ «فیصل بن بندر»، امیر ریاض بروند که سن بالایی دارد و امیر مهم‌ترین استان عربستان است. 

افشاگر خبرهای آل سعود افزود: شاهزادگان در این تحرک خود غافل از این نکته شدند که فیصل بن بندر، فردی ترسو و بزدل است و بدون اجازه محمد بن‌سلمان، هیچ تصمیمی اتخاذ نمی‌کند. بن بندر پیش از آنکه به آن‌ها اجازه ورود به کاخ خود را دهد، با بن‌سلمان در این باره تماس گرفت و کسب تکلیف کرد. بن‌سلمان نیز به او دستور داد که به شاهزادگان اجازه ورود ندهد. شاهزادگان پس از اطلاع از این تصمیم، عصبانی شدند و در ورودی کاخ، صدای خود را بالا بردند و اعتراض کردند که بن‌سلمان، نیروهای گارد پادشاهی را اعزام و همه آن‌ها را بازداشت کرد. 

مجتهد در ادامه درباره علت اعتراض این افراد نیز نوشت: بن‌سلمان برای اینکه علت واقعی اعتراض شاهزادگان را که به سرکوبگری‌های او علیه خاندان سعودی بود، پنهان کند، داستانی ساخت و اعلام کرد که علت اعتراض آن‌ها این است که باید هزینه  آب و برق خود را پرداخت کنند و دیگر از این هزینه معاف نیستند.

به نوشته مجتهد، هدف بن‌سلمان از ساختن این داستان نیز این بود که از اعتبار و جایگاه آن‌ها بکاهد و برای همین «دلیم» مشاور خود را مامور به انتشار این داستان در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها کرد تا این اقدام وی علیه آن‌ها مورد قبول مردم افتد. 

وی افزود: آنچه در این باره حائز اهمیت است این است که به نظر می‌رسد که ناخرسندی و اعتراض در خاندان سعودی، اگرچه با تاخیر، اما آغاز شده است و احتمالا بازداشت آن‌ها نیز موضوع را فیصله نخواهد داد، بلکه بد‌تر خواهد کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز