بهترین دعا برای سلامتی پدر و مادر چیست؟

۱۳۹۶/۱۱/۰۲ - ۱۵:۱۲:۳۷
کد خبر: ۶۶۶۳۷۷
بهترین دعا برای سلامتی پدر و مادر چیست؟
کارشناس علوم قرآنی گفت: در روایات در مورد پدر و مادر بسیار سفارش شده است که اگر پدر و مادر حتی ظلم هم به فرزند کنند نباید فرزند صدای خود را بالا ببرد بلکه باید برایشان دعا کند تا با آن دعا، پدر و مادر به راه صلاح وارد شوند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی خوش نظر درباره دعای سلامتی پدر و مادر گفت: عمده ترین دعا برای سلامتی پدر و مادر آیه قرآن است که می فرماید: "رَبَّنَا اغْفِرْ لِی وَلِوَالِدَیَّ وَلِلْمُؤْمِنِینَ یَوْمَ یَقُومُ الْحِسَابُ" . " پروردگارا من و پدر و مادرم و همه مومنین را در روزی که به حساب آنها رسیدگی می شود ببخش و بیامرز". دعا برای غفران و آمرزش پدر و مادر با هر بیانی که باشد خوب است.

وی افزود: در صحیفه سجادیه و مفاتیح الجنان دعا برای پدر و مادر بیان شده است. در روایات در مورد پدر و مادر بسیار سفارش شده است که اگر پدر و مادر حتی ظلم هم به فرزند کنند نباید فرزند صدای خود را بالا ببرد بلکه باید برایشان دعا کند تا با آن دعا، پدر و مادر به راه صلاح وارد شوند.

این کارشناس علوم قرآنی به دعای پدر و مادر برای فرزند نیز اشاره و اظهار کرد: آیه 74 سوره فرقان قرآن می فرماید: "رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّیَّاتِنا قُرَّةَ أَعْیُنٍ". "پروردگارا! همسران و فرزندانى به ما عطا کن که چشمان ما به ایشان روشن گردد" این آیه دعای پدر و مادر برای فرزند محسوب می شود.

حجت الاسلام و المسلمین خوش نظر ادامه داد: دعای پدر و مادر در آیه 74 سوره فرقان به این شکل بیان می شود که فرزندانی به ما عطا کن که سر به راه باشند و ما را دلشاد کنند، مومن و خداپرست باشند، در راه راست و درست حرکت کنند و اعتقادات، ایمان و تقوا داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: لازمه تحقق این دعای پدر و مادر این است که خود در اعمال و اخلاق، زمینه تربیتی فرزند را فراهم کنند چون فرزندان از اعمال پدر و مادر الگو می گیرند بنابراین باید با عمل آن گونه که خداوند از بندگانش خواسته است فرزندان را در راه درست تربیت کنند.


 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز