در پاکستان رخ داد؛

داستان تلخ آزارواذیت و قتل دختر ۸ساله

۱۳۹۶/۱۱/۰۴ - ۱۴:۴۷:۱۹
کد خبر: ۶۶۷۳۸۹
روز گذشته و در پی دستگیری قطعی قاتل زینب جنجال‌های رسانه‌ای در خصوص قتل این کودک هشت ساله ، بازهم آغاز شده و به تیتر بسیاری از رسانه‌های پاکستان تبدیل شد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ تجاوز به کودکان کم سن و سال و قتل آنان جز پرونده‌هایی استکه دل ملت‌ها را به درد آورده و باعث ایجاد جنجال رسانه‌ای دربسیاری از کشورها شده است.

قتل «ستایش قریشی» کودک افغانستانی یا «آتنا اصلانی» کودک پارس آبادی از این دسته هستند که مدتها خاطر مردم ایران زمین را آزردند.

زینب دختر هشت ساله پاکستانی یکی دیگر از قربانیان این دسته حوادث تلخ بود و از حدود دو هفته پیش که جنازه آغشته به خون او در یک زباله دانی پیدا شد، بسیاری از سیاست مداران ورسانه‌های پاکستانی تلاش خود را برای یافتن قاتل او شروع کردند.

زینب در حالی به قتل رسیده بود که پدر و مادر او برای انجام عمره به عربستان سفر کرده بودند و پس از شنیدن اتفاق تلخی که برای دخترشان رخ داده مجبور شدند به پاکستان بازگردند.

رسانه‌های پاکستانی هر روز تصاویر جدیدی از دوربین‌های مداربسته مسیری که زینب در آن ربوده شده بود منتشر می‌کردند و همین باعث می‌شد تا کار سخت‌تر شود.

تصاویر دوربین‌های مداربسته نشان می‌داد که قاتل شیطان صفت دست کودک را گرفته و هر دو قدم زنان حرکت می‌کنند، آرامش کودک در تصاویر نشان می‌داد که قاتل از اقوام و آشنایان نزدیک است.

با حضور سروزیر ایالت پنجاب در خانه کودک، و دستور مستقیم «شهباز شریف» بلافاصله تمام سازمان‌های امنیتی و قضایی بسیج شدند تا سریع‌تر قاتل را شناسایی کرده و او را به سزای رفتارش برسانند.

مردم شهر قصور نیز دست به اعتراضات خیابانی زده و حتی درگیری آنان با پلیس باعث کشته شدن دو نفر دیگر شد.

کار به حدی پیچیده و حساس بود که پلیس یک بار مسئول پرونده را تغییر داد تا نسبت به تجربه و زیرکی او مطمئن باشد.

ده‌ها نفر از جوانان شهر قصور که از لحاظ فیزیکی شبیه به کسی بودند که در فیلم‌های منتشر شده همراه با زینب قدم می‌زد دستگیر شده و مورد بازجویی قرار گرفتند تا شاید سرنخی به دست آید ولی پاسخ منفی بود.

تا اینکه سرانجام آزمایش «دی ان ای» نام قاتل را فاش کرد، شخصی به نام «عمران» که در همسایگی خانه زینب زندگی می‌کرد.

این دیو انسان نما اعتراف کرد که کودک را با وعده ملاقات با والدینش فریب داده و او را به قربانگاه کشانده است.

نکته عجیب این که «عمران» جزو  کسانی بود که داوطلبانه همراه با خانواده زینب به دنبال جنازه او می‌گشتند و حتی در تظاهرات مردم شهر قصور از شعار دهندگان اصلی بود و درخواست می‌کرد که قاتل زودتر دستگیر و اعدام شود.

دستگیری او اگر چه پایانی بود بر اخباری که هر ساعت در رسانه‌ها منتشر می‌شد و شخصی را به عنوان قاتل زینب معرفی می‌کرد ولی اینک شروع یک سوال و ابهام دیگر خواهد بود.

شیوه مجازات و طرز برخورد حکومت پاکستان با او چگونه خواهد بود؟ حتی سروزیر ایالت پنجاب در این زمینه به بیان جمله « امیدوارم اعدام شود» قناعت کرده است.

گفته می‌شود «عمران» پیش از این نیز سابقه کودک آزاری را دارد و به هشت کودک دیگر نیز تجاوز کرده است.

رسانه‌های پاکستانی پیش تر جدیت دستگاه قضایی ایران در برخورد با قاتل آتنا را الگویی برای دستگاه قضایی ایران دانسته بودند .

باید منتظر ماند و دید که آیا برخورد جدی پاکستان با قاتل این کودک معصوم می تواند درس عبرتی برای دیگران باشد یا خیر....

منبع: تسنیم

 

نظر شما