عجیب‌ترین اتفاقاتی که در سال ۲۰۱۷ رخ داد

۱۳۹۶/۱۱/۱۵ - ۰۷:۴۲:۱۱
کد خبر: ۶۷۲۲۸۱
عجیب‌ترین اتفاقاتی که در سال ۲۰۱۷ رخ داد
در این مطلب برخی وقایع عجیب سال ۲۰۱۷ که برای آن ها هیچ توضیحی نیست را مشاهده کنید.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ همه ی ما در این موضوع که علم چیز خوبی است نظر مشترکی داریم. به واسطه ی علم است که ما امروزه می توانیم راحت با ماشین و وسایل دیگر به نزدیک ترین و دوردست ترین مناطق دنیا سفر کنیم. علم به ما کمک کرده است تا با مفاهیمی مثل باکتری، واکسن، کووانتوم و… آشنا شویم.

اگر چه برای اکثر موارد و اتفاقاتی که در اطراف ما می افتد، علم توضیح خوبی دارد و برای آن جوابی دارد ولی اتفاقاتی هم در دور و اطراف ما می افتند که حتی علم هم نمی تواند دلیلی برای آن ها پیدا کند. البته این به آن معنا نیست که هیچ وقت نتوان توضیحی برای آن پیدا کرد، بلکه فعلا به خاطر این که اطلاعات کاملی از آن ها در دست نیست نمی شود درباره ی آن ها اظهار نظر کرد. حتما شما هم موافقید که یک سال زمان زیادی برای افتادن اتفاقات عجیب و غریب است، در این جا سعی داریم تا تعدادی از اتفاقات عجیب سال ۲۰۱۷ که برای آن ها هیچ توضیحی نیست را معرفی کنیم. 

اخبار علمی ای که در اوایل اکتبر سال ۲۰۱۷ بود منتشر شد، خبر از حرکت ابر بزرگی از رادیو اکتیو بر فراز ۱۴ کشور اروپایی را می داد. ممکن است فکر کنید که این موضوع کاملا طبیعی است و این ابر فقط یک ابر رادیو اکتیو معمولی بوده است که نهایتا اگر می باریده است، چند گیاه از بین می رفته است. متاسفانه مشخص شد که در این ابر بزرگ روتنیوم ۱۰۶ هم هست و در ابتدا مشخص نبود که این خوب است یا بد. اما تحقیقات علمی بعدی شان داد که نه بد بلکه افتضاح است! در واقع اگر شخصی مقادیر بالایی از روتنیوم ۱۰۶ را استنشاق کند به شدت سمی و سرطان زا است. اما آیا در این ابر هم مقادیر بالایی از روتنیوم بوده است؟ در واقع خدمات هواشناسی روسیه در ماه سپتامبر اعلام کرد که مقادیری از این ماده را در کوه های اورال Ural، که اصلی ترین منبع روتنیوم منطقه است کشف کرده است. این مقدار ۹۸۶ برابر بیشتر از اندازه ی عادی و نرمال بوده است! البته مقامات روسیه وجود هر گونه اتفاق رادیو اکتیوی را رد کرده اند. با این حال این یکی از اتفاقات عجیب سال ۲۰۱۷ بود که در هاله ای از ابهام قرار دارد.

 

ابر بزرگی از رادیو اکتیو

طبق گزارشات آتلانتیک، در اکتبر سال ۲۰۱۷ اولین شی بین ستاره ای دیده شد، شی ای از بیرون منظومه ی شمسی ما که هم عالی و هیجان انگیز و هم عجیب غریب است. دانشمندان اسم این شی را Oumuamua گذاشتند که در واقع به معنای «پیام رسان» است و به این دلیل این اسم روی آن گذاشته شده است که اولین شی ای است که خودش را به ما رسانده است. بعضی از افراد فکر می کنند که این فقط یک صخره ی معمولی نیست بلکه یک پیام از سوی بیگانگان است.

نکته ی جالب و عجیبی که درباره ی اومااومائو هست این است که این شی مانند دیگر شی هایی که در فضا با سرعت زیاد حرکت می کنند و گرد و سیب زمینی شکل هستند، نیست بلکه کاملا باریک و بلند است. پس این شی چیست؟ آیا یک کشتی است؟ البته هیچ نشانی از زندگی مثل سیگنال های رادیویی و یا حرکات غیر منظم از آن دیده نشده است اما واقعیت این است که ما فعلا هیچ اطلاعات صحیحی از این شی نداریم، به همین دلیل فعلا انگشت ها به سمت بیگانگان فضایی نشانه رفته است!

صخره ی مروزی در فضا که دیگر فقط یک صخره نیست

خودتان را برای اسلحه های اشعه ای آماده کرده اید؟ در بین فصل پاییز سال ۲۰۱۶ تا فصل بهار سال ۲۰۱۷، ۱۶ نفر در سفارت کوبا در هاوانا در حال کار کردن بودند که ناگهان مشکلات حاد سلامتی به سراغ آن ها آمد. طبق گزارشات، افرادی که در این مکان بوده اند چار علائم نامشخص غیر عادی ای در بدن خود شده اند و یکی از عجیب ترین و غیر عادی ترین علائمی که در آن ها اتفاق افتاد، از دست دادن قدرت شنوایی شان بود. این اتفاقات به حدی جدی شد که کار آن ها کاملا معلق شد و کارکنان به کشور خود فرستاده شدند.

بعد از کمی جستجوها این حدس زده شد که از دست رفتن قدرت شنوایی به صورت ناگهانی در این افراد به دلیل وجود دستگاه صوتی سری ای بوده است که در سفارت کار گذاشته شده است. البته هیچ دستگاهی تا به امروز کشف نشده است و به همین دلیل این موضوع هنوز هم مثل یک راز باقی مانده است. این فقط در حد یک فرضیه است با این حال باید جستجوهای بیشتری برای آن انجام شود تا بتوان به یک نتیجه ی قطعی در این مورد رسید.

غرش های اسرار آمیز در آریزونا

ایالت آریزونای آمریکا از آن دست جاهایی است که کلا در آن اتفاقات هیجان انگیز و یا مهم زیادی نمی افتد. علیرغم جاذبه های طبیعی زیادی که دارد، تقریبا می توان گفت که ۹۰ درصد این ایالت را بیابان محض فرا گرفته است بنابراین طبیعی هم هست که اتفاقات زیادی در آن به جز رشد چند گل کاکتوس نیفتد! با این حال یکی از اتفاقات عجیب سال ۲۰۱۷ در این ایالت افتاده است.

در روز ۲۷ نوامبر سال ۲۰۱۷، در بخش های جنوبی این ایالت صداهای بسیار بلندی به گوش رسیده است و نه تنها آنقدر بلند بوده که باعث لرزیدن شیشه ها بوده است بلکه به انداز ه ای قوی بوده است که به طور خودکار در تجهیزات سیستماتیک دانشگاه آریزونا هم به ثبت رسیده است! ارتش نظامی این کشور انجام هر کاری را در این منطقه رد کرده است و ساعت این رویداد هم به گونه ای بوده است که برای انجام هر فعالیتی مثل فعالیت معدنچیان غیر عادی بوده است.

حفره اسرار آمیز در قطب جنوب

امروزه وقتی که خبر از ایجاد سوراخ و یا شکستگی در یخ های قطبی می شد، یک جواب ساده و فوری به ذهن همه می رسد: این که تغییرات آب و هوایی همه چیز را به هم ریخته است. اما حفره اسرار آمیز قطب جنوب چیز دیگری است.

اما حفره ای که در سال ۲۰۱۷ در قطب جنوب به وجود آمد به اندازه ای بزرگ است که امکان ندارد فقط کار آب و هوا بوده باشد. اندازه ی وسعت این حفره ۳۰۰۰۰مایل مربع است! وجود چنین حفره ای دانشمندان را با سردرگمی های زیادی روبرو کرده است. مشابه این اتفاق در دهه ی ۹۰ میلادی در همین نقطه افتاده بود که چند سال پیش خود به خود از بین رفت! حالا دوباره همان اتفاق درست در همان نقطه افتاده است و ابهامات وسیع آن، آن را به یکی از اتفاقات عجیب سال ۲۰۱۷ تبدیل کرده است.

منبع:الی گشت

 

نظر شما