زنان ایزدی که داعش به بازار برده ها برد

۱۳۹۶/۱۱/۱۶ - ۱۴:۲۲:۲۴
کد خبر: ۶۷۳۱۴۸
زنان ایزدی که داعش به بازار برده ها برد
عیدان الشیخ کالو مدیر اداره امور ایزدیان در دهوک در شمال عراق آخرین آمار دختران و زنان ربوده شده ایزدی و آنهایی که در بازار برده های داعش خرید و فروش شدند یا همچنان می شوند را اعلام کرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛  بر اساس این آمار تعداد زنان و دختران ایزدیانی که از اوت 2014 بعنوان اسیر و گروگان به چنگ داعش افتادند اما بعدا به دلایلی چون حمله نیروهای دولتی یا مشکلات نگهداری و .. از دست تروریست ها رهایی پیدا کردند به 3258 نفر می رسد که شامل کودکان نیز می شود. 
کالو افزود از این تعداد 2076 نفر زن و دختر و 1183 نفر پسر و مرد بوده اند. 
به گفته وی تعداد کل مردها وزنان ایزدی که داعش از سال 2014 اقدام به ربودن آنها کرده است 6417 نفر می باشد که شامل کودکان هم می شود. 
وی افزود تعداد زنان ایزدی ربوده شده 3548 نفر و تعداد مردان ربوده شده 2869 نفر میباشد.
به گفته مدیر امور ایزدیان در دهوک عراق، تعداد ربوده شدگانی که داعش آنها را همچنان نگه داشته و در بازارهای برده فروشی که در سوریه وترکیه دایر کرده است، خرید و فروش می کند 3158 زن و مرد است که 1472 آنان را زنان و دختران و بقیه را مردان تشکیل می دهند. 
گفتنی است داعش روز سوم اوت 2014 با حمله به منطقه سنجار و روستاهای غرب موصل (دومین شهر بزرگ عراق و مرکز استان نینوا در شمال این کشور) دست به نسل کشی علیه ایزدی ها زد. 
تروریست های تکفیری در این نسل کشی بیشتر پسران و مردان ایزدی را کشتند و زنان و دختران را به عنوان غنیمت با خود بردند و همچون دوران جاهلیت آنها را بعنوان بردگان جنسی در بازار برده فروشی خرید و فروش کنند یا با تهدید به تجاوز مجبور به ترک عقیده و ایمان نمایند. 
درهمین حال تاکنون دهها گور دسته جمعی حاوی اجساد قربانیان این نسل کشی بویژه مردان و زنان مسن و معلول در این مناطق کشف شده که بسیاری از آنها بدلیل شرایط جنگی، ناامنی و عدم وجود امکانات و اعتبارات لازم، هنوز کاملا گشوده و اجساد آن شناسایی و منتقل نشده است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز