ترامپ: تحقیقات رابرت مولر هرگز نباید آغاز می‌شد

۱۳۹۶/۱۲/۲۷ - ۰۸:۴۵:۰۶
کد خبر: ۶۸۹۷۹۲
ترامپ: تحقیقات رابرت مولر هرگز نباید آغاز می‌شد
رئیس‌جمهور آمریکا تاکنون بارها از تحقیقات مولر انتقاد کرده و گفته که هیچ تبانی میان ستاد انتخاباتی او و دولت روسیه وجود نداشته است. گزارش‌ها حاکی از آن است که وی در فصل تابستان تلاش کرده بود که رابرت مولر را اخراج کند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ رئیس‌جمهور آمریکا گفت تحقیقات درباره دخالت احتمالی مسکو در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور هرگز نباید آغاز می‌شد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (شنبه) درحساب توییتر خود از تحقیقات رابرت مولر درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتقاد کرد و نوشت: «تحقیقات مولر در وهله اول هرگز نباید آغاز می شد؛ زیرا هیچ تبانی با دولت روسیه صورت نگرفته بود و هیچ جرمی انجام نشده بود. این تحقیقات بر اساس فعالیت های جعلی و پرونده های جعلی هیلاری کلینتون شیاد و کمیته ملی حزب دموکرات آغاز شد و به اشتباه علیه ستاد انتخاباتی من تمام شد.»

ترامپ این توییت را چند ساعت پس از آن منتشر کرد که «جان دود»، وکیل شخصی ترامپ در بیانیه ای از «راد روزنستاین»، قائم مقام دادستان کل وزارت دادگستری آمریکا -که مسئولیت نظارت بر پرونده رابرت مولر را هم بر عهده دارد- درخواست کرد که این تحقیقات را مختومه اعلام کند.

دو روز پیش هم جف سشنز، دادستان کل آمریکا «اندرو مک کیب»، معاون رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) را که قرار بود روز یکشنبه بازنشسته شود، به دلیل همکاری نکردن با بازرسان پرونده روسیه از سمت خود اخراج کرد.

مک کیب هم به سرعت به خبر اخراجش واکنش نشان داد و گفت که با بازرسان این پرونده صادق بوده است و آنها برای تضعیف تحقیقات رابرت مولر درباره دخالت ادعایی روسیه او را اخراج کرده اند.

هم اکنون آندرو مک کیب به دلیل اخراج شدن آن هم دو روز پیش از بازنشستگی، ممکن است نتواند از مزایای بازنشستگی برخوردار شود.

رئیس‌جمهور آمریکا تاکنون بارها از تحقیقات مولر انتقاد کرده و گفته که هیچ تبانی میان ستاد انتخاباتی او و دولت روسیه وجود نداشته است. گزارش‌ها حاکی از آن است که وی در فصل تابستان تلاش کرده بود که رابرت مولر را اخراج کند. ترامپ حتی پیشتر گفته بود که اگر روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 مداخله کرده باشد، دولت باراک اوباما باید مانع آن می شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز