اردوغان: نتانیاهو یک «تروریست» است

۱۳۹۷/۰۱/۱۲ - ۲۲:۳۹:۱۵
کد خبر: ۶۹۲۴۱۳
اردوغان: نتانیاهو یک «تروریست» است
رئیس جمهور ترکیه در جدالی لفظی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی، وی را یک «تروریست» خواند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از رویترز، در پی انتقاد کوبنده «رجب طیب اردوغان» از تهاجم نظامی مرگبار رژیم صهیونیستی به معترضان فلسطینی در نوار غزه و تشدید جدال لفظی وی با «بنیامین نتانیاهو»، رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه نخست وزیر رژیم صهیونیستی را یک «تروریست» خواند.

اردوغان در یک سخنرانی خطاب به گروهی از حامیان خود گفت: «نتانیاهو، تو یک متجاوزی و اکنون در اراضی [اشغالی فلسطین] به عنوان یک متجاوز حضور داری. افزون بر این، تو یک تروریست هستی».

وی در یک سخنرانی دیگر گفت: «شما [رژیم صهیونیستی] یک دولت تروریست هستید. آنچه که در غزه و در بیت المقدس انجام داده اید، بر همگان روشن است. در دنیا، هیچ کس دوستدار تو نیست».

از سوی دیگر، بنیامین نتانیاهو در توجیه تهاجم نظامی و سبعانه مزدوران رژیم صهیونیستی به معترضان فلسطینی، در پیامی توئیتری با اشاره تلویحی به ترکیه نوشت: «کسانی که سالها غیرنظامیان را بی محابا بمباران کرده اند، برای ارتش اسرائیل سخنرانی نکنند!»

لازم به ذکر است که جمعه گذشته فلسطینی ها در بزرگترین تظاهرات مسالمت آمیز در نوار غزه و کرانه باختری با عنوان تظاهرات بزرگ بازگشت مشارکت کرده بودند. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در پی سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز فلسطینی ها توسط نیروهای رژیم صهیونیستی دست کم ۱۷  فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۴۰۰ تن دیگر زخمی شده اند.

 

نظر شما