ادعاهای تازۀ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دربارۀ ایران

۱۳۹۷/۰۱/۲۲ - ۰۸:۰۱:۵۱
کد خبر: ۶۹۵۶۱۹
خبرگزاری صدا و سیما نوشت: هدر نائورت سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری در این وزارتخانه اتهام‌های تکراری در رابطه با نقش منطقه‌ای ایران را تکرار کرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا؛ نائورت درباره تازه‌ترین تحولات سوریه گفت: کاخ سفید از طریق وزارت دفاع و وزارت خارجه در حال تعامل با شرکا و متحدانش در سراسر دنیاست. سولیوان در دو مورد با بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس گفتگو انجام داد تا درباره واکنشی که قرار است به اوضاع جاری صورت گیرد، گفتگو کند.
وی ادامه داد سازمان منع تسلیحات شیمیایی اعلام کرده است تیمی را برای جمع آوری شواهد به محل اعزام می‌کند. از نظر ما این نهاد، نهادی بی طرف است که می‌تواند شواهدی را جمع آوری کند. این را نیز یادآوری کنم که چقدر این کار دشوار است، اول اینکه آنجا منطقه‌ای جنگی است و ورود به این منطقه بسیار دشوار است. از این رو خواه بازرسان این سازمان یا نهاد‌هایی که در محل با آن‌ها همکاری دارند، بخواهند اسناد و شواهد را جمع آوری و تحلیل کنند بسیار دشوار خواهد بود.
نائورت درباره اینکه آیا آمریکا منتظر ارائه اسناد و شواهد می‌ماند یا نه؟ گفت: آمریکا ساز و کار خود را برای این مساله دارد. برخی از این‌ها مربوط به مسائل اطلاعاتی هستند که من وارد آن‌ها نمی‌شوم. آمریکا در حال همکاری اطلاعاتی با متحدان و شرکای خود است. درباره سازمان منع تسلیحات شیمیایی باید بگویم که امید داریم این نهاد هر چه زودتر بتواند در محل حاضر شوند و نمونه‌هایی را جمع آوری کند. ما خواستار تحقیقات مشترک شده بودیم که روسیه آن را رد کرد. سازمان ملل امروز به دنبال شکلی جدید از ساز و کار تحقیقاتی بود، زیرا علاوه بر اینکه نیازمند نهادی هستیم که مشخص کند دقیقا چه چیزی استفاده شده است، باید مشخص شود چه کسی از آن‌ها استفاده کرده است و این کاری بود که ساز و کار تحقیقاتی مشترک آن را انجام می‌داد.
نائورت درباره حمله اسرائیل به پایگاه تی-۴ در سوریه و اینکه آیا آمریکا نگرانی‌های اسرائیل را درباره حضور ایران در سوریه تایید می‌کند یا نه گفت: ایران از حزب الله حمایت و نه فقط نیرو، بلکه تجهیزات به سوریه ارسال می‌کند. به ادعای او ایران بازیگری بد در سوریه و سراسر دنیاست چرا که سوریه را بی ثبات و رژیم بشار اسد را تقویت کرده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز