تایمز:

انگلیس قصد دارد از قبرس به سوریه حمله کند

۱۳۹۷/۰۱/۲۳ - ۱۲:۲۳:۲۴
کد خبر: ۶۹۶۲۱۹
انگلیس قصد دارد از قبرس به سوریه حمله کند
خبرها حاکی از آن است که احتمالا انگلیس از پایگاه نظامی خود در قبرس برای حمله به سوریه استفاده می‎کند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ منابع آگاه به تایمز گفته‌اند در صورت موافقت کابینه دولت لندن برای حمله به سوریه، جنگنده‌های نیروی هوایی انگلیس آمادگی دارند تا از پایگاه «اکروتیری» قبرس وارد عمل شوند.

روزنامه انگلیسی تایمز به نقل از این منبع افزود: «جنگنده بمب افکن های  تورنادو در باند پرواز قرار دارند. ما آماده هستیم».

تایمز همچنین می نویسد در صورت لزوم، ناوشکن انگلیسی دانکن-45 به حمله به سوریه خواهد پیوست.

رسانه های انگلیسی پیشتر گزارش داده بودند که ترزا می، نخست وزیر انگلیس دستور اعزام زیردریایی های این کشور به سواحل سوریه را صادر کرده است.

این درحالی است که قبرس می‌گوید برنامه‌ای برای مشارکت در هیچ عملیات نظامی ندارد اما انگلیس ۲ پایگاه در قبرس دارد و اگر برای چنین منظوری تصمیم به استفاده از آنها بگیرد نیازی به کسب اجازه ندارد و تنها کافی است که مقامات نیکوزیا را در جریان این موضوع قرار دهد. 

کشورهای آمریکا، فرانسه و انگلیس با مطرح کردن ادعای بی اساس حمله شیمیایی نیروهای دولتی سوریه به شهر دوما در غوطه شرقی دمشق تهدید کرده اند در واکنش به این حمله قصد دارند مواضع نظامی و راهبردی ارتش سوریه را هدف حمله قرار دهند. سوریه و روسیه نیز با تکذیب این ادعاها تاکید کرده اند با هر حمله ای مقابله خواهند کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز