اگر فرزند باهوش می‌خواهید از انجام این کار غافل نباشید

۱۳۹۷/۰۱/۲۴ - ۰۷:۳۲:۱۰
کد خبر: ۶۹۶۳۷۱
اگر فرزند باهوش می‌خواهید از انجام این کار غافل نباشید
اگر در آرزوی داشتن فرزند نابغه و سالم هستید از سال‌ها قبل از ازدواج باید برنامه ریزی دقیقی برای سلامت جسم و روح خود داشته باشید.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند والدینی که حتی از دوران مجردی به ورزش منظم می‌پردازند به دلیل اثر گذاری بالای ورزش بر سلامت جسم و روح در آینده صاحب فرزندان باهوشی می‌شوند.

 
کارشناسان در پژوهشی منحصربه فرد دریافتند موش‌های فعال‌تر در آینده بچه موش‌های فعال و باهوش تری به نسبت سایر موش‌ها به دنیا می‌آورند، کارشناسان در این پژوهش دریافتند در مغز موش‌های باهوش‌تر از ارتباط پیشرفته و بیشتری بین سلول‌های عصبی وجود دارد.
 
محققان در ادامه پژوهش‌های خود دریافتند ورزش با دگرگون کردن DNA در اسپرم پدران سبب افزایش سطح هوش در فرزندان می‌شود.
 
پژوهشگران یکی از دلایل این امر را افزایش سطح اکسیژن در اسپرم مردان به دلیل ورزش به وسیله آن‌ها و رشد ریه‌ها و جذب بیشتر اکسیژن می‌دانند.
 
افزون بر سطح هوش، انجام ورزش به وسیله والدین قبل از ازدواج، در زمان تاهل و حتی بارداری سبب تقویت حافظه، قدرت یادگیری و تصمیم گیری در فرزندانشان می‌شود.
رابطه ورزش والدین به ویژه پدران با سطح هوش نسل آینده آن‌ها به وسیله دانشمندان دانشگاه‌های غرب سیدنی و منچستر طی ۱۴ پژوهش برروی ۷۳۷ زوج داوطلب در رده سنی ۲۴ الی ۷۶ سال به دست آمده است.

این داوطلبان شامل افراد سالم، بیماران مبتلا آلزایمر، والدین صاحب فرزندان خردسال و حتی افرادی با اختلال‌های روانی همچون افسردگی و اسکیزوفرنی بوده است.

اسکن مغزی افراد قبل و بعد از ورزش بررسی شده است و آن‌ها به مدت سه ماه به انجام فعالیت‌های ورزشی منظم پرداخته اند؛ پس از گذشت این بازه زمانی فعالیت ذهنی و حجم اکسیژن خون بسیاری از آن‌ها افزایش یافته است.

کارشناسان تقویت بخش‌هایی از DNA و ژن‌هایی به نام‌های miRNA۲۱۲ و miRNA۱۳۲ را در این دسته از افراد شناسایی کرده اند که حتی منجر به درمان بیماری و کاهش حمله‌های عصبی نیز شده است.

افزون بر ورزش، تغذیه سالم، خودداری از استرس، استفاده نکردن از سیگار و سایر مواد دخانی و کاهش تنش‌های عصبی در سلامت والدین و فرزندان آینده آن‌ها اثر دارد.

یافته‌های دانشمندان در مجله Cell Reports منتشر شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز