اگر این نشانه‌ها را دارید مشکوک به ام اس هستید

۱۳۹۷/۰۲/۱۹ - ۱۶:۳۵:۵۹
کد خبر: ۷۰۵۴۵۱
یک متخصص مغز و اعصاب گفت: شیوع ام. اس در برخی مناطق شدت بیشتری دارد، اما استرس و اضطراب به تنهایی نمی‌تواند باعث ایجاد این بیماری در افراد باشد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛بلادی‌مقدم متخصص مغز و اعصاب‌ اظهار داشت: بروزبیماری ام.اس دلایل مشخص و روشنی ندارد‌ و اکثر متخصصان شیوع این بیماری را اپیدولوژی‌ ذکر کرده‌اند.

وی ادامه داد: شیوع این بیماری در برخی مناطق شدت بیشتری دارد اما استرس و اضطراب‌ به تنهایی نمی‌تواند باعث ایجاد بیماری ام.اس در افراد باشد.

شیوع بالای بیماری‌های خود ایمنی در زنان

 این متخصص مغز و اعصاب با اشاره به اینکه شیوع بیماری ام . اس در زنان بیشتر از مردان است، افزود: بطور کلی بیماری‌های خودایمنی‌ در بین زنان شیوع بیشتری نسبت به مردان دارد که بیماری ام . اس نیز از این قاعده مستثنی‌ نیست.

بلادی‌ مقدم با اشاره به اینکه استرس و اضطراب‌ می‌تواند در شیوع بیماری‌ها تأثیر داشته باشد اما ملز‌وماً باعث ایجاد بیماری ام.اس نیست‌، عنوان کرد: افزایش فشار داخل مغز بیشتر به دلیل تومورهای‌ مغزی، سکته‌های وسیع‌ مغزی و بعضی از عوامل ناشناخته ایجاد می‌شود؛ ام اس با علائمی مانند ضعف اعصاب جسمی، سردرد، دو بینی‌، تاری دید، تب و استفراغ شدید‌ همراه است.

وی یادآور شد: سرگیجه‌ لزوماً مربوط به افزایش فشار داخل مغز نیست و ممکن است به دلیل اختلال در ساختمان گوش رخ بدهد.

 

نظر شما