به این نقاط از بدنتان به هیچ عنوان دست نزنید!

۱۳۹۷/۰۲/۲۷ - ۰۴:۲۹:۱۰
کد خبر: ۷۰۸۱۵۴
نقاطی در بدن وجود دارند که هرگز نباید به آن ها دست زد زیرا باعث انشار میکروب و بیماری های خطرناک می شود.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ دست زدن به بعضی از نقاط بدن به شدت منع شده است زیرا باعث بروز مشکلات مختلفی می شود. اگر میخواهید بدن و زندگی سالمی داشته باشید به این نقاط از بدنتان هرگز دست نزنید!

دستهایتان را به صورتتان نزنید

بر طبق گفته متیو لی، (میکروب شناس ):دستان شما شامل روغن هایی هستند که میتوانند منافذ باز ایجاد کنند و آکنه های شما را بدتر کنند ، میکروب های روی انگشتان شما میتواند این اثر را تشدید کند بنابراین برای حفظ تمیزی صورت و بدون جوش خود، به آن دست نزنید.

چشمانتان لمس بیش از حد با دستانتان را دوست ندارند

چشمان شما بسیار حساس هستند نه تنها با دست زدن به آنها میکروب ها را به چشمانتان انتقال میدهید،بلکه ممکن است به طور تصادفی خطر ورود ذره های کثیف میکروبی را به چشمتان وارد کنید که ممکن است باعث ایجاد سوزش و یا حتی خراش قرنیه شما شود. اگر باید چشمهایتان را لمس کنید، دست های خود را قبل از این کار،کاملا بشویید. از مقاومت مصرانه و تمایل به پاک کردن و مالیدن چشم هایتان که در بلند مدت باعث ایجاد چروک و سیاهی های دور چشم میشود،کوتاه بیایید.

دستهایتان را به گوشتان نزنید

درون گوش ما بسیار ظریف،و مستعد آسیب هستند به همین دلیل شما باید از استفاده کردن از گوش پاک کن به صورت عمیق اجتناب کنید ،که باعث از بین رفتن موم گوش میشود. به گفته دکتر لی،شما نباید انگشتان خود را عمیق در گوش خود فرو کنید زیرا پوستی که در کانال گوش شما قرار دارد بسیار نازک میباشد و میکروب را خیلی سریع جذب میکند. لی توصیه میکند که در این جور مواقع به جای تلاش برای درمان خانگی،به دکتر مراجعه کنید، تا مسائل را بررسی کنند.

دست هایتان را به بینی تان نزنید

در داخل بینی شما باکتری های سالمی وجود دارد،با ورود انگشتانتان به داخل بینی شما باکتری های مختلفی را وارد میکنید که نا خواسته هستند و میتوانند باعث ایجاد عفونت شوند.

دست هایتان را به دهانتان نزنید

در داخل دهان حدود 34 تا 72 گونه مختلف باکتری وجود دارد که اکثر آنها بی ضرر هستند.برخی از آنها حتی برای سلامتی دهان شما مفید هم هستند اما با اضافه کردن میکروب های اضافی از طریق دست شما (که از طریق دستگیره های دستشویی،شیر دستشویی،نشیمن،مایکروویو که در طول راه دست زده اید،انتقال میابد) باعث ایجاد عفونت ها شود این باکتری میتواند از طریق دهان به کسی که در تماس هستید،انتقال پیدا کند.

دستتان را به نافتان نزنید

آیا میدانید که ناف شما کثیف ترین قسمت بدن است؟ دکتر ریچارد سون میگوید:ناف، دارای مقدار زیادی از باکتری ها است آنها عمدتا غیر قابل دسترس هستند،حتی ممکن است بعد از دوش گرفتن هم باقی بمانند. اگر انگشت خود را وارد ناف کنید،میتواند باعث ایجاد عفونت های جدی شود.

به ناخن هایتان دست نزنید

زیر ناخن ها مقدار باور نکردنی باکتری زندگی میکند.حتی شستن دست ها هم این میکروب ها را به طور کامل نابود نمیکند به همین دلیل پزشکان و پرستاران دستکش میپوشند. با جویدن ناخن و یا دست زدن به آن،باکتری های گوناگون را روی دست خود آزاد میکنید که میتوانند به سطوح دیگر منتقل شوند ؛ عادت های جویدن خود را ترک کنیدکه هم باعث ایجاد آسیب و لطمه به شما و هم اطرافیان شما میشود. 


 

نظر شما