دعوت رسمی اسرائیل از سعودی ها برای مشارکت در مسابقه موسیقی

۱۳۹۷/۰۳/۰۱ - ۰۸:۴۰:۴۹
کد خبر: ۷۰۹۸۰۶
دعوت رسمی اسرائیل از سعودی ها برای مشارکت در مسابقه موسیقی
رژیم صهیونیستی و سعودی که در حال برداشتن خیزهای بلندی برای عادی‌سازی روابط دوجانبه هستند، مصمم هستند از کانال هنری وارد شوند به‌ طوری که قرار است تل‌آویو از ریاض برای مشارکت در مسابقه آواز یوروویژن دعوت به‌عمل بیاورد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ «ایوب قرا» وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تل‌آویو از عربستان سعودی برای مشارکت در مسابقه آواز یوروویژن (مسابقهٔ آواز یوروویژن (Eurovision Song Contest) یک مسابقهٔ بین‌المللی موسیقی است که از سال 1956 به صورت سالیانه برگزار می‌شود)، که سال آینده در اراضی اشغالی برگزار می‌شود، رسماً دعوت خواهد کرد.

ایوب قرا، روز گذشته در گفت‌وگو با کانال دهم تلویزیون اسرائیل، تصریح کرد که پیشرفت چشمگیری در روابط بین عربستان سعودی و اسرائیل ایجاد شده است؛ امری که اجازه می‌دهد که تل‌آویو از عربستان سعودی برای مشارکت در مسابقه آواز یوروویژن دعوت به‌عمل بیاورد.

وی خاطرنشان کرد روابط ویژه‌ای که بین نظام حکومتی در ریاض با دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا وجود دارد، می‌تواند شانس پاسخ مثبت عربستان سعودی به این پیشنهاد اسرائیل را بیشتر کند.

این وزیر صهیونیست تاکید کرد، اسرائیل دعوت‌نامه حضور در مسابقات آواز را به تمامی کشورهای عربی، که آن را «ائتلاف سعودی» خواند، ارسال خواهد کرد.

پیشتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل، وزیر ارتباطات و وزیر فرهنگ این رژیم را مأمور نظارت برای مقدمات برای این مسابقه در اراضی اشغالی کرده بود.

طبق این گزارش، وزیر ارتباطات رژیم اشغالگر، هفته گذشته نیز فاش کرد که برای سفر به امارات متحده عربی در اکتبر آینده رسماً دعوت شده است.

قرا در گفت‌وگو با رادیو ارتش اسرائیل گفت: «برای نخستین بار یک دولت عربی رسماً و علناً از یک وزیر اسرائیل برای سفر به این کشور دعوت کرده است». وی این گام را در چارچوب تحولات دراماتیک در روابط اسرائیل با برخی از کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس ارزیابی کرد.

وی اظهار داشت که کشورهای عربی به‌تدریج خواهان «روابط با اسرائیل» هستند.

وزیر ارتباطات اسرائیل ابراز عقیده کرده که بسیاری از طرف‌های عربی، به‌ویژه در کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس به سفر به «اسرائیل» در سریع‌ترین زمان ممکن، تمایل نشان می‌دهند و حتی بسیاری از طرف‌های رسمی در این کشورهای عربی در ابراز حمایت از تل‌آویو و مواضعش مردد نیستند.

منبع:تسنیم

 

نظر شما