ژاپن برای ارائه کمک اقتصادی به کره شمالی شرط گذاشت!

۱۳۹۷/۰۳/۱۵ - ۱۳:۱۵:۲۱
کد خبر: ۷۱۴۶۷۰
ژاپن برای ارائه کمک اقتصادی به کره شمالی شرط گذاشت!
تارو کونو، وزیر خارجه ژاپن، پیش از سفر به آمریکا، شروطی را برای ارائه کمک اقتصادی به کره شمالی و برقراری روابط دیپلماتیک با این کشور مطرح کرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از اسپوتنیک، «تارو کونو»، وزیر امور خارجه ژاپن، امروز (سه شنبه) در یک کنفرانس خبری به صحبت درباره کره شمالی پرداخت و اعلام کرد: اگر پیونگ یانگ مشکل برنامه های هسته ای و موشکی اش را حل کند و همچنین شهروندان ژاپنی زندانی در این کشور را آزاد کند، توکیو آماده بهتر کردن روابط دیپلماتیک با کره شمالی و همچنین ارائه کمک های اقتصادی به این کشور خواهد بود.

وزیر خارجه ژاپن این اظهارات را پیش از سفر به آمریکا مطرح کرد. وی اعلام کرد که سفر او به آمریکا از 6 تا 9 ژوئن و به منظور گفتگو درباره برنامه های دوجانبه ژاپن و آمریکا پیش از نشست آتی واشنگتن و پیونگ یانگ در سنگاپور است.

به گفته سخنگوی کاخ سفید، نخستین نشست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، قرار است 12 ژوئن سال جاری میلادی (22 خرداد) در سنگاپور برگزار شود. این درحالی است که در چند ماه گذشته دونالد ترامپ اظهارات ضد و نقیضی درباره نشست خود با رهبر کره شمالی مطرح کرده بود. وی نخست از لغو این نشست خبر داد و روز بعد از آن اعلام کرد که احتمال برگزاری این نشست وجود دارد. 

به دنبال سفر اخیر «کیم یونگ چول»، فرستاده ویژه کره شمالی به آمریکا، دونالد ترامپ به طور رسمی اعلام کرد که این نشست در همان تاریخ تعیین شده یعنی 12 ژوئن در سنگاپور برگزار می شود.

پیش از دیدار دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، هیئتی از مقامات دو طرف به سنگاپور اعزام شده‌اند تا همه تدارکات لازم از محل اسکان گرفته تا مسائل امنیتی و کنترل خبرنگاران و مردم را بررسی کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز