نظر سلطانی‌فر درباره بی‌اعتمادی به رسانه‌های داخلی

۱۳۹۷/۰۳/۲۷ - ۱۶:۱۷:۴۵
کد خبر: ۷۱۸۸۳۸
نظر سلطانی‌فر درباره بی‌اعتمادی به رسانه‌های داخلی
معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد درباره‌ی اظهارات اخیر رییس جمهور مبنی بر نگرانی از مرجع بودن رسانه‌های خارجی برای مردم و لزوم بازگرداندن این مرجعیت به رسانه‌های داخلی گفت: خبرگزاری‌ها یا مطبوعات داخلی ما یا به دلیل نگرانی از تعطیل شدن و یا به این دلیل که مورد اتهام واقع نشوند، خیلی به مسائل داخلی نگاه واقع‌بینانه‌ با شجاعتی ندارند و اگر هم به این قضیه بپردازند ممکن است که دچار برخوردهای قانونی شوند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ محمد سلطانی‌فر در گفت‌وگو با «انصاف نیوز» گفت: سال‌های سال است این حرف‌ها زده می‌شود و این پیشنهادات را مطرح می‌کنند اما خیلی گوش شنوایی برای این قضیه وجود ندارد. تصور من و تحلیل ما، هم اساتید دانشگاه و هم کسانی که دست‌اندرکار حوزه‌ی رسانه هستند، مبنی بر این است که متاسفانه مردم ما نسبت به رسانه‌های داخلی بی‌اعتماد شده‌اند. آنقدر ما حقیقت را به قربانگاه منافع حتی جناحی برده‌ایم که متاسفانه خیلی نتوانستیم این ساختار و این جایگاه را برای خود حفظ کنیم.

وی با انتقاد از عملکرد صدا و سیما و گفت: امروز رسانه‌ی رادیو و تلویزیون ما متاسفانه آن جایگاه را برای ایجاد مرجعیت و مقبولیت خبری در بین مردم ندارد. امروز متاسفانه رادیوهای بیگانه و تلویزیون‌های خارجی بیشترین تاثیر و مقبولیت را دارند و مردم به صورت علنی از آنها بدون هیچ نگرانی تبعیت می‌کنند.

سلطانی‌فر با اشاره به عملکرد مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی، گفت: خبرگزاری‌ها یا مطبوعات داخلی ما یا به دلیل نگرانی از تعطیل شدن و یا به این دلیل که مورد اتهام واقع نشوند، خیلی به مسایل داخلی نگاه واقع‌بینانه‌ی با شجاعتی ندارند و اگر هم به این قضیه بپردازند ممکن است که دچار برخوردهای قانونی شوند. نوع ساختار حرفه‌ای نگارش مطبوعات ما هم به لحاظ آموزش و به لحاظ مختلف متاسفانه به‌گونه‌ای است که ما نتوانستیم آن ساختار لازم را در مطبوعاتمان ایجاد کنیم که بتوانند با مردم آنگونه‌ که دل مردم می‌خواهند صحبت کنند.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد، در انتها تاکید کرد: بنابراین ما در این حوزه هم در بحث آموزش ضعف داریم، هم در بحث قانونگذاری ضعف داریم و هم در بحث سیستم‌های مختلفی که وجود دارد؛ و همه‌ی اینها دست به دست هم داده‌اند تا مرجعیت و وثوق ما کم شود و مردم نگاهشان به رسانه‌های دیگر و بیگانه باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز