بازتاب سفر اروپایی روحانی در رسانه های اسپانیا

۱۳۹۷/۰۴/۱۲ - ۰۵:۵۳:۳۳
کد خبر: ۷۲۴۹۲۹
بازتاب سفر اروپایی روحانی در رسانه های اسپانیا
روزنامه های «ال پاییس» و «لا وانگواردیا» در گزارش هایی از سفر رئیس جمهوری ایران به کشورهای سوئیس و اتریش، حمایت از برجام را دلیل اصلی سفر «حسن روحانی» دانستند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛روزنامه ال پاییس نوشت: رئیس جمهوری ایران روز دوشنبه دیداری از سوئیس و اتریش را آغاز کرده که هدف آن فراتر از هدف اعلام شده (ارتقاء روابط دوجانبه) است و روحانی به دنبال تقویت حمایت از توافق هسته ای و دولت خود می‌ باشد.
ال پاییس افزود: روحانی که برجام را به عنوان محور سیاست خارجی‌ خود قرار داده بود، پس از خروج آمریکا از این معاهده بین المللی تحت فشار رقبای سیاسی خود در ایران قرار گرفت.
این روزنامه اشاره کرد که وین پایتخت اتریش میزبان امضای برجام در سال 2015 بود در حالی‌ که سوئیس افزون بر اینکه یک مرکز بانکی کلیدی است، کشوری است که پس از تسخیر سفارت آمریکا در تهران در جریان انقلاب اسلامی و قطع روابط آمریکا و ایران، از منافع آمریکا مقابل ایران دفاع می‌ کند.
رسانه مذکور تصریح کرد: هرچند که روحانی با لحن اعتدالی همیشگی‌ خود تاکید کرده که بقیه امضا کنندگان برجام، سخت در تلاشند تا که آن را نجات دهند، اما وضعیت بحرانی‌ است، زیرا آمریکا با ترک توافق، اعلام داشت که تحریم های اقتصادی را مجددا اعمال خواهد کرد.
رسانه یادآوری کرد که در اوایل ماه آگوست (دهم مرداد به بعد)، واشنگتن به محدود کردن خرید دلار از سوی تهران، افزون محدودیت بر تجارت بین المللی طلا، ذغال سنگ، فولاد، ارز و بدهی ایران خواهد پرداخت و از ماه نوامبر (آبان)، محدودیت ها به نفت، حمل و نقل دریایی و معاملات بانک مرکزی ایران گسترش خواهد یافت.
نشریه با اشاره به متوقف شدن سرمایه گذاری ها، اعلام شرکت های خودروسازی در ترک ایران و تهدید ترامپ به شرکت های نفتی‌ که با ایران کسب و کار می‌ کنند، نوشت: این چشم انداز باعث سقوط نگران کننده ریال شده که از ماه ها قبل در حال از دست دادن ارزش خود بود.
به گفته نشریه، نبود استحکام اقتصادی و همچنین به خاطر ایرانی هایی‌ که برای حفظ پس اندازهای خود آنها را به ارز تبدیل کردند، مقامات ایرانی را وادار به محدود کردن واردات کرد.
روزنامه 'لا وانگواردیا' نیز درباره سفر روحانی به دو کشور اروپایی نوشت: رئیس جمهوری ایران روز دوشنبه وارد سوئیس شد تا با اعضای دولت این کشور نجات توافق هسته ای پس از خروج آمریکا را بررسی کند.
لا وانگواردیا تصریح کرد که به گفته دولت سوئیس، گفت و گوها با روحانی بر روی آخرین تحولات در رابطه با توافق هسته ای متمرکز خواهد شد و هدف، یافتن راه هایی‌ برای حفظ پیشرفتی که ناشی‌ از این توافق اتفاق افتاده و همچنین برای تضمین عدم گسترش سلاح های اتمی‌ در منطقه برغم تصمیم آمریکا در ترک برجام است.
روزنامه ادامه داد که دو هیأت همچنین به حل و فصل وضعیت در خاورمیانه و چگونگی‌ بهبود روابط دوجانبه بین سوئیس و ایران خواهند پرداخت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز