تنهاترین مرد جهان، آخرین بازمانده یک قبیله بدوی در جنگل‌های آمازون

۱۳۹۷/۰۴/۳۱ - ۱۱:۴۴:۱۱
کد خبر: ۷۳۱۹۵۶
یک سازمان دولتی در برزیل برای نخستین بار ویدئویی را از آخرین بازمانده یک قبیله بدوی آمازون در جنگل‌های انبوه این کشور منتشر کرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اینترنتی گاردین، به تازگی ویدئویی شگفت انگیز و باور نکردنی از آخرین بازمانده یک قبیله بدوی آمازون که به مدت دو دهه به تنهایی در جنگلهای انبوه برزیل زندگی می کند، منتشر شده است.

این عضو قبیله بدوی آمازون که «تنها ترین مرد جهان» لقب گرفته است در دهه پنجم زندگی خود به سر می برد و هیچ ربطی به قبایل آدم خواران ندارد.

تنهاترین مرد جهان، آخرین بازمانده یک قبیله بدوی در جنگل‌های آمازون+عکس و فیلم

اعتقاد بر این است که  او آخرین بازمانده از اعضای یک گروه شش نفره از قبیله بدوی آمازون است که در سال 1995 هم قبیله ای های خود را در جریان حمله کشاورزان برزیلی از دست داد و از آن پس به تنهایی در جنگل های انبوه این منطقه گذران عمر کرده است.

در حال حاضر، نام و نشان دقیقی از او در دست نیست اما مردم محلی او را «مرد گودال» می نامند. به گفته محلی ها، او برای حفاظت از خود، گودال های پنهان جنگل را با چوب های تیز پر می کند و همیشه در گودال ها و حفره ها به صورت ناگهانی پنهان می شود. تنها ترین مرد جهان در کلبه ای که خودش بالای درختان ساخته است زندگی می کند. با تیر و کمانی که ساخته دست خودش است گراز جنگلی، پرندگان و میمون ها را شکار می کند و میوه و سبزیجات مورد نیاز خودش را پرورش می دهد.

«فونای»، یک سازمان دولتی برزیلی است که برای نخستین بار تنهاترین مرد جهان را در جنگلهای انبوه این کشور شناسایی کرد.  این سازمان وظیفه ردیابی و نظارت بر قبایل بومی برزیل را دارد. مهمترین سیاست های فونای، جلوگیری از مداخله جوامع مدرن در جوامع سنتی و قبیله ای است و از دهه 1990 پس از حمله قاچاقچیان الوار به جنگل ها که منجر به کشته شدن اعضای یک قبیله بدوی شد، موقعیت خود را به خوبی حفظ کرده است.

در ویدئویی که فونای منتشر کرده است تنها ترین مرد جهان در حالی مشاهده می شود که با تبر مشغول شکستن ساقه درختان است. آنها پیش از این وجود اعضای قبیله بدوی در جنگلهای آمازون برزیل را پیش بینی کرده بودند  به همین منظور گاهی اوقات تبر، ساطور و حتی دانه های گیاهان را در نقاط مشخصی از جنگل قرار می دادند تا از این طریق به دست اعضای باقی مانده احتمالی قبایل بدوی برسد و آنها را در مسیر ارتباط با جامعه مدرن قرار دهند.

این در حالی است که تنها ترین مرد جهان به رغم استفاده از ابزارآلاتی که فونای در اختیارش گذاشته، به هیچ عنوان تمایلی به ارتباط با جامعه مدرن ندارد.

«آلتر آلگایر»، رئیس سازمان فونای در این خصوص توضیح داد:  او در برابر زندگی مدرن مقاومت نشان می دهد. او شکارچی قابلی است و حتی در حفظ گیاهان پاپایا و ذرت فعال است. از سلامتی فوق العاده ای برخوردار است و فیزیک قدرتمندی دارد.

وی افزود: این مرد که همچنان برای ما ناشناخته است، همه چیز از قبیل خانواده، قبیله و فرهنگش را از دست داده است. اما قانون بقا را با تنهایی زندگی کردن در جنگل ثابت کرده است.

فونای طی چندین سال فعالیت خود 27 قبیله در منطقه آمازون برزیل شناسایی کرده است که تاکنون تماسی با دنیای مدرن نداشته اند. این سازمان همچنین 15 قبیله بدوی در مناطق دور از دسترس کشورهای پرو، بولیوی، اکوادور و کلمبیا کشف کرده است.

گفته می شود 113 قبیله بدوی  از جمله قبیله آدمخواران در جنگل های برزیل وجود دارد که بیشتر آنها هنوز کشف نشده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز